کاهش 18 درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه

استان کرمانشاه – فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای 176 طرح با محوریت مقابله با سرقت در استان گفت: با توجه به تلاش های انجام شده، سرقت های مهم در استان 18 درصد کاهش داشته است.

به گزارش کردپرس، سردار "مهدی حاجیان" در جلسه کمیسیون عملیات که با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد ، بیان کرد: با توجه به اثرات منفی وقوع سرقت بر احساس امنیت و همچنین وارد آمدن خسارات مادی و معنوی به شهروندان ، از ابتدای سال جاری تعداد 176 طرح با محوریت مقابله با سرقت در استان اجرا شده است که نتیجه تلاش های انجام شده ، کاهش 18 درصدی وقوع سرقت های مهم در مقایسه با سال گذشته بوده است .

وی افزود : در این زمینه برنامه های خوب و موثری طراحی و اجرایی شده است که چشم انداز مناسبی را ترسیم کرده و ان شاءالله تا پایان سال وضعیت قابل قبولی را در زمینه کاهش سرقت رقم خواهیم زد .

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشترین آمار وقوع سرقت ها مربوط به شهرستان های کرمانشاه ، اسلام آباد غرب و کنگاور است ، تصریح کرد : در این راستا با توجه به تحلیل های انجام شده و وضعیت سیمای جرم ، نسبت به تقویت نیروها در انتظامی شهرستان های مذکور با هدف مقابله ویژه با سرقت اقدام شد .

این مقام انتظامی با اشاره به اجرای برنامه های ایجابی - فرهنگی ، حساس سازی اقشار و همچنین مسئولیت خواهی از سایر دستگاه ها در زمینه مقابله با سرقت ، اضافه کرد : در همین راستا هفته گذشته همایشی تحت عنوان امنیت محله محور با حضور بیش از 800 نفر از متنفذین و معتمدین محلی ، اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا ، دهیاران و ... در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد که اجرای این برنامه را در کلیه شهرستان های تابعه در دستور کار داریم .

سردار حاجیان در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش 34 درصدی وقوع جعل و همچنین کاهش 2 درصدی وقوع کلاهبرداری در استان در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد : با تلاش همکارانم 76 درصد قتل های به وقوع پیوسته در استان طی سال جاری نیز کشف شده است .

وی همچنین به اجرای مستمر و منظم جلسات قرارگاه کاهش تصادفات در استان اشاره و تصریح کرد : خوشبختانه نتیجه و حاصل اقدامات انجام شده در این زمینه ، کاهش 22 درصدی تصادفات درون شهری و کاهش 13 درصدی تصادفات برون شهری بوده است .

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و دستاوردهای پلیس استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون و در مقایسه با سال گذشته ، در زمینه دستگیری قاچاقچیان افزایش 6 درصدی و در زمینه دستگیری خرده فروشان افزایش 76 درصدی را در استان شاهد بوده ایم .

این مقام انتظامی همچنین با اشاره به افزایش 24 درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در استان ، خاطرنشان کرد : از ابتدای سال جاری و با هماهنگی مقام قضایی 12 منزل مسکونی که به محلی برای فروش و توزیع مواد مخدر تبدیل شده بود نیز تخریب شد .

کد خبر 2762303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha