تحویل نهاده دامی به عشایر کرمانشاه با مهلت پرداخت چهارماهه

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل امور عشایر کرمانشاه گفت: در طرح تولید قراردادی، نهاده دامی مدت‌دار چهار ماهه در اختیار عشایر استان قرار داده می شود.

به گزارش کردپرس؛ علی‌جعفر رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تولید قراردادی گوشت دام عشایر در کرمانشاه، گفت: در این طرح با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام کرمانشاه، نهاده‌ دامی مدت‌دار برای پروار دام در اختیار عشایر استان قرار می گیرد.

وی دوره پروار هر بره را چهار ماه عنوان کرد و افزود: در این مدت ماهانه ۱۸۰کیلوگرم نهاده دامی جو به قیمت هر کیلوگرم 10300تومان در اختیار عشایر قرار می‌گیرد و بعد از پایان دوره پروار، به نسبت نهاده‌ای که تحویل گرفته‌اند، لاشه دام را به نرخ روز تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌دهند و یا پول نهاده‌ دریافتی را پرداخت می‌کنند.

رضایی بیان کرد: 13هزار و 800خانوار عشایری با جمعیت ۷۶هزار نفر در قالب ۱۴ایل و یک طایفه مستقل در استان کرمانشاه زندگی کوچندگی دارند و یک‌میلیون و ۴۰۰هزار رأس دام را مدیریت می کنند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عشایر جامعه‌ای مولد هستند که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را دارند، گفت: استان کرمانشاه به لحاظ جمعیت عشایری در رتبه هفتم و از نظر تعداد دام در رتبه چهارم قرار دارد.

کد خبر 2762339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha