با شعار بدون عمل نمی‌توان از غزه حمایت کرد / ضرورت قطع شریان انرژی کشورهای اسلامی به حامیان اسرائیل

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در دیدار با رئیس مجلس و روسای کمیسیون های پارلمان قطر گفت: کشورهای اسلامی با شعار و موضع گیری بدون عمل نمی توانند از غزه و فلسطین حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، هیات دیپلماتیک کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی کشورمان در سفر به قطر با رئیس مجلس و رؤسای کمیسیون های پارلمان قطر دیدار و گفتگو کردند.

دکتر سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در این دیدار به آقای حسن عبدالله الغانم رئیس مجلس قطر گفت: کشورهای اسلامی با شعار و موضع گیری بدون عمل نمی توانند از غزه و فلسطین حمایت کنند.

وی افزود: بهترین حمایت استفاده از قدرت اقتصادی کشورهای اسلامی در حوزه انرژی به عنوان یک عامل بازدارنده است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس یازدهم تأکید کرد: وقتی بیش از ۶۰ درصد انرژی دنیا در خلیج فارس و در اختیار کشورهای اسلامی است کافی است یک بار برای همیشه کشورهای عربی و اسلامی در کنار هم و به شکل عملی از فلسطین حمایت کنند.

فلاحی خاطرنشان کرد: سران کشورهای عربی باید از موضع بی عملی خارج شوند و نمی شود در ظاهر موضع ضد صهیونیستی گرفت و در پشت صحنه با اسرائیل هم‌پیمان بود.

رییس مجلس قطر ضمن تشکر از دکتر فلاحی  گفت: این درست است اما باید همه کشورهای اسلامی برای این مهم در کنار هم به یک وحدت رویه برسند.

در پایان این دیدار هیات ایرانی ضمن بازدید از پارلمان قطر از رئیس مجلس قطر و نمایندگان آن برای سفر به ایران دعوت کردند.

نمایندگان قطر ضمن ابراز علاقه به جمهوری اسلامی ایران و تشکر از حمایت ایران از جبهه مقاومت اذعان داشتند ما از قدیم ایران را دوست داشتیم و در کنار ایران خواهیم بود.

هیات ایرانی و رئیس مجلس قطر و نمایندگان پارلمان قطر از تلاش اروپا و غرب برای گنجاندن یک بند فوری در بیانیه ۱۴۰ و هفتمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی که در کشور آنگولا برگزار می شود برای حمایت از رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند و گفتند باید همه کشورهای اسلامی در برابر این ظلم فاحش ایستادگی کنند و اجازه ندهند چنین اتفاقی بیفتد.

در این دیدار مقرر شد در این مورد هر دو هیات پارلمانی ایران و قطر کاملا با هم هماهنگ باشند.

کد خبر 2762346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha