ثبت نام قطعی ۳۵۸ داوطلب برای انتخابات مجلس در کردستان

رئیس ستاد انتخابات کردستان از ثبت نام قطعی ۳۵۸ داوطلب کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ثبت نام کاندیداها در این دوره ۲۷.۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش کرد پرس، مهدی رمضانی تعداد ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شواری اسلامی را ۳۵۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱۶ نفر در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، سقز و بانه ۴۰ نفر، بیجار ۶۵، قروه و دهگلان ۶۷ نفر و سروآباد و مریوان ۷۰ نفر داوطلب نمایندگی مجلس دوازدهم شده اند.

وی میانگین استقبال از انتخابات به ازای هر کرسی را ۶۰ کاندیدا اعلام کرد و افزود: از تعداد ۳۵۸ نفر کاندیدا، ۳۲۷ نفر از ثبت نام کنندگان معادل ۹۱ درصد مرد و ۳۱ نفر معادل ۹ درصد خانم هستند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان در رابطه با سن داوطلبان در استان، اظهار کرد: سن داوطلبان از رنج سنی ۶۰ سال به بالا ۳ درصد و مابقی زیر ۶۰ سال بوده و عموما با ترکیب سنی جوان هستند.

رمضانی تعداد داوطلبان ۳۰ تا ۳۵ سال را ۱۳ درصد، ۳۵ تا ۴۰ سال ۲۱ درصد، ۴۰ تا ۴۵ سال ۲۲ درصد، ۴۵ تا ۵۰ سال ۲۰ درصد، ۵۰ تا ۵۵ سال ۱۵ درصد، ۵۵ تا ۶۰ سال ۶ درصد، ۶۰ تا ۶۵ سال ۲ درصد و ۶۵ تا ۷۰ سال هم را یک درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۸۲ درصد داوطلبان کارشناسی ارشد، ۱۲ درصد دکتری، ۵ درصد معادل کارشناسی ارشد و یک درصد هم حوزوی هستند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان از رشد ۲۷.۴ درصد ثبت نا کاندیداها به نسبت دوره های قبلی، در سطح استان خبر داد و یادآور شد: در دوره قبلی ۲۸۱ نفر شرکت کرده بودند.

رمضانی بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها از امروز در استان خبر داد و بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد افرادی که پیش ثبت نام کرده بودند ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

کد خبر 2762454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha