احتمال خروج زودهنگام آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

به گفته سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا ممکن است حتی در صورت پیروزی بایدن در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیروهای این کشور از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خارج شوند.

مایلز کاگینز با اشاره به فشار هرچه بیشتر به نیروهای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه و با توجه به کاهش شدید فعالیت داعش، گفت: فشارهای داخلی در آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از سوریه افزایش یافته است.
وی معتقد است خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در صورت پیروزی دوباره دونالد ترامپ و یا دیگر نامزهای جمهوری خواهان در انتخابات 2024 ریاست جمهوری آمریکا تقریبا قطعی است زیرا در دوره قبلی ریاست جمهوری خواهان بر دولت آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور نیروهای آمریکایی را به نفع ترکیه از بخشی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خارج کرد و تعداد نیروهای آمریکایی در این مناطق را به نصف کاهش داد.
این نظامی سابق ارتش آمریکا از عدم تمایل جدی دموکرات ها برای ماندن در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است زیرا به گفته او، با توجه به جنگ اخیر اسرائیل علیه فلسطین و هدف قرار گرفتن پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه، احتمال تصمیم دموکرات ها در دولت فعلی بایدن و یا انتخاب دوباره او در سال 2024، برای خروج از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه وجود دارد.
کاگینز درباره سرنوشت کردها بعد از خروج آمریکایی ها از سوریه، گفت: کردها در زمان خروج نیروهای آمریکا در برخی از مناطق سوریه اقدام به توافق با دولت مرکزی سوریه و دولت روسیه کردند تا از تهاجم ترکیه جلوگیری کنند. احتمالا در صورت خروج کامل آمریکا از سوریه نیز کردها قادر به مدیریت اوضاع، بر اساس تجربه قبلی خواهند بود.

کد خبر 2762545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha