افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۱۸۲ میلیارد ریال پروژه صنعتی همزمان با سفر رئیس جمهور به کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان، ۱۰ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال پروژه صنعتی در کردستان افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح نیز آغاز می شود.

بختیار خلیقی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: آیت الله رئیسی در دور دوم سفرهای استانی خود، قرار است به استان کردستان سفر داشته باشد که در این سفر، ۴ پروژه صنعتی و واحد تولیدی افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح بزرگ نیز آغاز می شود.

وی اظهار کرد: حجم سرمایه صورت گرفته در این پروژه و طرح ها ۱۰ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال است که در صورت به بهره برداری رسیدن، برای ۵۶۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: واحد تولیدی آجر فشاری و انواع سفال ماشینی در شهرستان قروه یکی از این پروژه ها است که برای احداث آن ۵۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

خلیقی ادامه داد: واحد تولید پروفیل یو پی وی سی دیگر پروژه ای است که در سفر سفر رئیس جمهور به کردستان در سنندج افتتاح می شود و برای آن یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۹۰ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل می شوند.

وی یادآور شد: واحد تولیدی قیر و ظروف فولادی دیگر پروژه صنعتی است که در این سفر در شهرستان مریوان به بهره برداری رسیده و با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال، برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: عملیات اجرایی طرح تولید ظروف شیشه ای دهان گشاد و انواع بطری شیشه ای نیز در شهرستان سقز با میزان اشتغالزایی ۳۰۰ نفر و حجم سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در این سفر آغاز می شود.

خلیقی گفت: همچنین عملیات بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معدن باریت شاه نشین مریوان نیز دیگر پروژه ای است که به اتمام رسیده و در این سفر به بهره برداری می رسد؛ برای این پروژه نیز ۱۵۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

کد خبر 2762586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha