امضای تفاهمنامه ٧ میلیون دلاری با چینی ها در منطقه آزاد ماکو

سرویس آذربایجان غربی- در نشستی با حضور مدیران شرکت فناوری الکترونیک TI چینی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تفاهم نامه ۷ میلیون دلاری برای احداث نیروگاه برق برای مصرف تکنولوژی های آی تی در این منطقه امضا شد.

به گزارش کردپرس از منطقه آزاد ماکو؛ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست با بیان اینکه ماکو باید سرآمد شهر الکترونیک و هوشمند در کشور شود، بیان کرد:‌ این منطقه دارای زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری برای تبدیل به شهر هوشمند بر مبنای شهر الکترونیک را دارد .

حسین گروسی با اشاره به تدوین طرح جامع منطقه آزاد ماکو به عنوان سند اصلی توسعه منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: در این طرح، لجستیک هوشمند به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه منطقه در نظر گرفته است.

گروسی ادامه داد:‌ این امر از سطح چشم انداز طرح تا سطوح پایین تر مورد تاکید بوده و ضرورت احداث دهکده لجستیک مهم ترین برنامه در حوزه لجستیک منطقه پیشنهاد شده است.

او تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مزیت مکانی ممتاز خود، نقش موثری در تعاملات اقتصادی و تجاری ملی و تسهیل صادرات ایفا می کند و ضمن تقویت پیوند با کریدورهای ملی و فراملی، خدمات لجستیک و بازرگانی در سطح بین المللی ارائه می نماید.

در این نشست سرمایه گذاران چینی با ابراز علاقمندی برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد ماکو،  برای همکاری در تکنولوژی های نوین،‌ تولید ماینر و فعالیت در حوزه دیتاسنتر ابراز تمایل کردند.

کد خبر 2762624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha