انتقال ۱۳ شهروند عفرین به زندان‌های ترکیه به اتهام همکاری با PKK

سرویس ترکیه - میت ۱۳ شهروند عفرین را به اتهام همکاری با PKK از طریق گذرگاه مرزی الحمام در حومه عفرین به زندان‌های ترکیه منتقل کرد.

بە گزارش کردپرس، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) ۱۳ تن را که توسط شبه‌ نظامیان وابسته به ترکیه به آنها تحویل داده شده بودند، از طریق گذرگاه مرزی الحمام در حومه عفرین به زندان‌های ترکیه منتقل کرد.

بنا بر خبر آژانس خبری نورس‌پرس، میت ترکیه روز دوشنبه چهار شهروند کرد اهل عفرین در شمال حلب را که در همان روز دستگیر شده بودند، به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان (PKK) به زندانی در خاک ترکیه منتقل کرد.

عصر روز سه‌شنبه نیز، شبه‌ نظامیان موسوم به پلیس نظامی که وابسته به ارتش ترکیه هستند، ۹ زندانی را از زندان عفرین به گذرگاه مرزی الحمام در مرز با ترکیه منتقل کردند و سپس آنها را به میت ترکیه تحویل دادند تا به یکی از زندان‌ها در خاک ترکیه منتقل شوند. 

منابع این خبرگزاری اعلام کردند که این افراد ۴۵ روز پیش در حال تلاش برای ورود به خاک ترکیه به اتهام همکاری با PKK بازداشت شدند و از آن موقع در زندان عفرین به سر می‌برند.

در میان دستگیر شدگان دو زن جوان به نام‌های «هیبه جواد» ۱۹ ساله، «نوال درویش» ۲۲ ساله، دو تن دیگر با نام‌های مهدی و عزت حلوش و نفر پنجمی به نام «ایاد الکنو» حضور دارند. جزئیاتی در مورد سایر بازداشت شدگان در دست نیست.

کد خبر 2762633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha