۱۰ میلیارد تومان از درآمد هنگه ژال عاید مرزنشینان شد

فرماندار شهرستان بانه گفت: از زمانی که بازارچه موقت مرزی هنگه ژال بانه بازگشایی شده ۱۰ میلیارد تومان عاید مرزنشینان شده است.

به گزارش کرد پرس، کمال خدری در نشست با فعالان اقتصادی و معتمدین شهرستان بانه که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، گفت: یکی از خواسته های مهم مردم شهرستان بانه بازگشایی مرزهای موقت کولبری بود که بازارچه هنگه زال دریچه ای به روی سفر مرزنشینان باز کرد.

وی با اشاره به مروادات مرزی در بازارچه رسمی سیرانبند بانه، اظهار کرد: مراودات مرزی از این بازارچه با اقلیم کردستان عراق امنیت پایدار در این منطقه ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان بانه با بیان اینکه بازگشایی بازارچه موقت مرزی هنگه ژال بانه باعت تثبیت قیمت بسیاری از اقلام شده و مرزنشینان نیز از عواید این مرز بهره مند شدند، افزود: یکی از خواسته های مهم مرزنشینان بانه بازگشایی مرز موقت گله سوره است.

خدری با اشاره به همراهی و همدلی مردم شهرستان با نظام جمهوری اسلامی، ادامه داد: همراهی و همدلی مردم با نظام باعث پیشرفت در شهرستان شده به طوری که در یکسال گذشته یک هزار میلیارد پروژه در این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه امسال جشن پایان گازرسانی به مناطق صعب العبور و کوخ ها برگزار می شود، یادآور شد: گاز رسانی به تمام مناطق صعب العبور و کوخ انجام شد.

فرماندار شهرستان بانه بیان کرد: امسال ۳۰ کیلو متر راه روستای آسفالت شده اما در حوزه راه روستایی همچنان مشکل داریم که این مهم باعث مهاجرت روستاییان به شهر می شود.

خدری گفت: پروژه آبرسانی به شهر بانه از سد عباس آباد انجام شده و مشکل آب این شهر تا حدودی زیادی حل شده اما با کاهش بارندگی ها با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

وی اظهار کرد: کارهای مطالعاتی سد کانی گویژان انجام شده اما تاکنون عملیات اجرایی آن شروع نشده است.

کد خبر 2762712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha