وجود ۵۵۰۰ پروژه نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در بخش بهداشت و درمان کشور داریم، گفت: در مجموع به طور متوسط این پروژه ها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش کرد پرس، بهرام عین اللهی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان، در مراسم افتتاح فاز توسعه بیمارستان شهید بهشتی قروه، گفت: این پروژه های نیمه تمام با اولویت تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در رابطه با بیمارستان قروه نیز باید بیمارستان جایگزین از ابتدا احداث شود و این مهم اعتبارات بسیار زیادی نیاز دارد که با توجه به کلنگ زنی صورت گرفته، تلاش می کنیم این کار صورت گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای اینکه بتوانیم نشان دهیم دولت به سلامت مردم اهمیت می دهد، کارهای مهمی انجام گرفته است؛ به عنوان مثال یکی از پیشرفته ترین دستگاه های ام آر آی در جهان که تولید سه ماه پیش است در قروه راه اندازی شده و این دستگاه می تواند تمام نیازهای قروه را برطرف کند.

عین اللهی به هزینه ۳۳۰ میلیارد ریالی برای این دستگاه ام آر آی اشاره کرد و ادامه داد: خوشحالم که با کمک خیّر، سه اتاق عمل به ۲ اتاق عمل قبلی بیمارستان قروه اضافه شده و این اتاق ها به تجهیزات استاندارد مجهز است.

وی با بیان اینکه بیمارستان قروه به بهترین دستگاه های چشم پزشکی مجهز است، یادآور شد: وزارت بهداشت نیازهای قروه و سایر شهرهای استان را در بحث تجهیزات پزشکی برطرف می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: خانه بهداشت الله یاری امروز در قروه با ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه، افتتاح شد که ارزشمند است.

عین اللهی گفت: افتتاح مرکز جامع خدمات شهری شماره چهار قروه با ۵۸ میلیارد ریال هزینه، هزینه کرد ۴۵۰ میلیارد ریالی برای افتتاح طرح های بهداشت و درمان قروه، بهره برداری از ۱۲ پروژه حوزه سلامت به ارزش یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، بهره برداری از دستگاه توموتراپی و آنژیوگرافی بیمارستان توحید از دیگر پروژه های بهداشت و درمان کردستان است.

وی با بیان اینکه بهترین مرکز سرطان شناسی کشور در سنندج مستقر است، اظهار کرد: بیمارستان شهدای دهگلان دارای مشکلاتی از جمله غیرفعال بودن اتاق عمل هاست که تلاش ما برطرف کردن آن است.

کد خبر 2762726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha