رفع موانع گردشگری بیجار در دستور کار است/بیجار منطقه ای ارزشمند برای سرمایه گذاری

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شهرستان بیجار منطقه ای مهم و ارزشمند برای سرمایه گذاری است و از این رو باید مشکلات پیش روی این حوزه شناسایی و برداشته شود.

به گزارش کردپرس، عزت الله ضرغامی در جریان بازدید از پل تاریخی صلوات آباد شهرستان بیجار در جمع خبرنگاران، گفت: بیجار به لحاظ حوزه ماموریت  های میراث فرهنگی و گردشگری بسیار غنی است.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار در حوزه میراث فرهنگی ۷ هزار سال قدمت دارد، افزود: در این شهرستان بیش از ۶۰۰ بنای تاریخی وجود دارد که ۲۰۰ مورد آنها ثبت ملی شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: شهرستان بیجار به لحاظ صنایع دستی صنایع قدمت زیادی دارد و فرش بیجار از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و شهرت جهانی دارد که خود این مهم یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری در این شهرستان محسوب می شود.

ضرغامی به اهمیت رفع مشکلات این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: امروز در سفر به استان کردستان و شهرستان بیجار وضعیت این شهرستان بررسی می شود و برای فرش بیجار تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی به بازار بیجار نیز اشاره کرد و یادآور شد: بازار بیجار از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و برای سر درب این بازار و کف سازی آن اقدامات خوبی انجام میشود و اعتبارات خوبی لحاظ می شود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به پل تاریخی صلوات آباد اشاره کرد و بیان کرد: پل تاریخی صلوات آباد متعلق به دوران صفوی است و ۹ دهنه دارد و از جاذبه توریستی مهم این شهرستان است.

ضرغامی گفت: برای مرمت و بازسازی این روستا و اعتباراتی لحاظ می شود تا از این طریق بتوانیم بخشی از عقب ماندگی بیجار رفع شود.

وی به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: آنچه که مهم است ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان است و در وزارت میراث فرهنگی گردشگری ۵هزار فرصت های شغلی معرفی شده تا سرمایه گذاران حضور یابند.

کد خبر 2762729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha