کردستان از استان های پرمزیت کشور است

معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت همراه به استان کردستان و در جمع کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان بیان داشت: کردستان از استان های پرمزیت کشور است که در دو حوزه کشاورزی و معدن نمی توان موجودیت کردستان را انکار نمود و ماهیت طبیعی کردستان هم پتانسیل سرمایه گذاری را به صورت ویژه دارد.

به گزارش کرد پرس، سید مهدی نیازی معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : بحث توسعه تجاری کردستان در دستور کاری ما بوده و با توجه به وجود مرز مشترک و اشترامات فرهنگی که با اقلیم کردستان و به خصوص سلیمانیه دارد خود ظرفیتی است برای توسعه تجاری با کشور عراق و حتی ترکیه می باشد .

نیازی افزود: کردستان مزیت های عینی بسیاری دارد و نیازمند بستر سازی توسط دولت است که خوشبختانه امروز با افتتاح راه آهن سنندج – همدان و فرودگاه سقز توسط ریاست جمهوری شاهد ایجاد این بستر سازی مناسب توسط دولت هستیم .

معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : اولویت دولت در کردستان فراهم نمودن بستر توسعه است که در بحث کشاورزی، معادن و تجارت با اقلیم کردستان عراق می توانیم سرمایه گذاری کنیم .

نیازی تکمیل پروژه های نیمه تمام را تز اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه در استان کردستان برشمرد و اظهار داشت : در بحث زیر ساختی لازم باید نظرات کارشناسان استانی را مدنظر قرار بدهیم.

معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور تسریع کرد : نقشه راه های استانی باید در مسیر توسعه قرار بگیرد و به صورت خاص مسیر سنندج به مرز توسعه همه جانبه ای بیابد و در حوزه گردشگری کردستان شرایط جغرافیائی و به ویژه مذهبی مناسبی دارد که حضور پیروان اهل سنت در کردستان از مزیت های جذب گردشگر مذهبی می تواند باشد و صد البته نباید از جاذبه های تاریخی و صنایع دستی کردستان چشم پوشی نمود.

 سید مهدی نیازی ادامه داد : قاعدتاً هر کاری که تعریف می گردد امکان اتمام در ایام حضور مدیر وقت وجود ندارد و این نمی تواند نشان از کم کاری و یا عدم تعهد مدیر منتخب دولت باشد همچنان که پروژه راه آهن سنندج یک طرح بلند مدت و از دولت های قبلی بوده که در این دولت و در دومین سفر استانی هیئت دولت به کردستان افتتاح می گردد.

معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان گفت : امیدواریم با تکیه بر نظرات کارشناسی و مطالعات دقیق و امکان سنجی لازم شاهد تعریف پروژه های حیاتی استان در دولت سیزدهم باشیم . 

کد خبر 2762741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha