شبکه پایاب سد گاران افتتاح شد/۲۷۰۰ هکتار از اراضی دیم مریوان آبی شد

شبکه پایاب سدگاران مریوان با هدف تامین آب ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار ار اراضی کشاورزی در جریان سفر ریاست جمهوری، با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره داری رسید.

به گزارش کرد پرس، عملیات اجرایی شبکه پایاب سدگاران ناحیه عمرانی ۱ و۲ مریوان از سال ۱۳۷۸ شروع شده، اما در دولت مردمی اتمام و افتتاح شد.

در مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح مهم ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و ارزش فعلی این پروژه  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که با بهره برداری از آن سطح اراضی آبی کشاورزی در کردستان افزایش می یابد.

با توجه به اینکه شبکه پایاب سد گاران یکی از پروژه های اولویت دار وزارت نیرو است، براساس برنامه ریزی های به عمل آمده و هماهنگی انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی استان، همزمان با سفر ریاست جمهوری به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی بهره برداری و تحویل به تعاونی های تولید و آب بران شد.

تأمین آب شرب شهر مریوان تا افق ۱۴۲۵ و تأمین آب کشاورزی اراضی به میزان ۴ هزار ۵۶۶ هکتار در نواحی شرق، شمال و جنوب در جهت توسعه اراضی کشاورزی، محرومیت زدایی و بهبود وضعیت زیست محیطی، از عمده اهداف اجرای پروژه سد ، شبکه آبیاری و زهکشی گارانِ مریوان است.

واحد عمرانی شماره یک شامل اراضی سواحل راست و چپ رودخانه مریوان (کلین کبود) به مساحت خالص حدود ۲۵۰ هکتار، واحد عمرانی شماره ۲ شامل اراضی دشت های سلسی، عصرآباد و حوزه رودخانه گاران به مساحت خالص حدود یک هزار و ۶۵۰ هکتار، واحد عمرانی شماره ۳ شامل اراضی شمال دریاچه زریبار و ساحل چپ رودخانه قزلچه سو به مساحت خالص حدود یک هزار و ۶۶ هکتار و تأمین آب اراضی جنوب دریاچه زریبار به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار و جمعاً به میزان ۴ هزار و ۵۶۶ هکتار اراضی پائین دست سد گاران تحت پوشش شبکه آبیاری قرار خواهند گرفت.

کد خبر 2762776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha