عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی بعثت کردستان در بیجار آغاز شد

عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی بعثت کردستان با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در روستای امیر آباد بیجار گروس آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه PTA/PET که با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد، گفت: این طرح پیشران حاصل سفر اول ریاست جمهوری به استان کردستان است.

بختیار خلیقی اظهار کرد: این طرح در زمینه تولید اسید با مجوز سازمان صنعت تجارت معدن ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال عملیات اجرایی آن اغاز می شود.

وی افزود: این طرح در ۵۰ هکتار با زیر بنای ۲۵ هکتار با ۲۶۲ میلیون متر مکعب گاز و دیگر حامل های انرژی اقدام به تولید الیاف نساجی می کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: راه اندازی این پروژه عظیم با ۷۵۰ میلیون یورو و ۳۴ میلیون همت یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان کردستان است.

خلیقی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی این پروژه موجب اشتغالزایی ۹۰۰ نفر می شود، یادآور شد: اهلیت مالی این پروژه توسط شرکت توسعه بعثت کردستان کردستان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: از جانب وزیر صمت این قول را میدهم بحث قانون حداکثری برای ثبت سفارش صورت گرفته تامین ماشین آلات طرح از طرف صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا می کند.

شیرینی احداث این پروژه اشتغالزایی برای افراد بومی باشد

فرماندار شهرستان بیجار نیز در این مراسم با بیان اینکه شان ما خدمت به مردم است، گفت: این چند روز شبهاتی در راستای کلنگ زنی این پروژه در فضای مجازی و حقیقی به وجود آمده که ذکر دو نکته مهم است.

محمدحسین محبیان اظهار کرد: این پروژه برای بار اول است که کلنگ زنی می شود و طی چند سال گذشته بعد از جانمایی و برطرف کردن مشکلات زمین های اطراف با اهالی روستا به همت استاندار و نماینده و رایزنی های صورت گرفته امروز در دور دوم سفر هیئت دولت به استان کردستان شاهد آغاز بکار عملیات اجرایی این پروژه هستیم.

وی افزود: مسئولان اجرایی این پروژه این مهم را در دستور کار خود قرار دهند که اولویت استخدام در این پروژه استفاده از نیروهای و متخصصان بوم و اهالی این  روستا باشند.

فرماندار شهرستان بیجار با تاکید بر اینکه این پروژه های از پروژه های مهم تاریخ کردستان است، ادامه داد: شیرینی اشتغال این پروژه برای اهالی این آبادی باشد.

کد خبر 2762781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha