وزیر نیرو: تنش آبی در ۵۰ درصد استان کردستان مرتفع شده است

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به سقز و بانه، گفت: موضوع تنش آب ۵۰ درصد استان کردستان به صورت کامل حل شد و تا ۱۴۲۰ مشکل تنش آبی نخواهیم داشت.

به گزارش کرد پرس، علی اکبر محرابیان در افتتاحیه طرح های وزارت نیرو در کردستان در بویین بانه، گفت: در وزارت نیرو از سال های گذشته پروژه های مختلفی برای مدیریت آب اجرا شده است و وظیفه خود می دانیم در این راستا تمام توان خود را بکار گیریم.

وی اظهار کرد: افتتاح یک زنجیره و رشته پروژه از مرحله مهار سدسازی تصفیه خانه ها و تامین آب در بخش شرب، کشاورزی و تصفیه خانه های فاضلاب برای بازچرخانی مصرف آب باشد.

وزیر نیرو افزود: در بخش آب در سفر گذشته ۱۱ مصوبه داشتیم که ۹ مصوبه آن به طور کامل انجام شده است و پروژه های آبرسانی روستایی هم مستمراً در حال انجام است.

محرابیان ادامه داد: سه پروژه در مصوبه سفر طرح های فاضلاب استان است که این مهم هم اخذ شده و در سال ۱۴۰۳ این پروژه ها اضافه و عملیات اجرایی آن شروع می شود.

وی یادآور شد: امروز به صورت همزمان ۱۰ پروژه افتتاح می شود که برای اجرای آنها ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو بیان کرد: پیشرفت این پروژه ها در ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ درصد بوده که البته برخی از پروژه ها طی دو سال اخیر شروع شده و برخی هم از این پروژه ها پیشرفت بالاتری داشته است.

محرابیان با بیان اینکه در حوزه آبرسانی که بیشترین مطالبه مردم بود آب سنندج سال گذشته افتتاح و امروز هم آب سقز و بانه هم مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: مجموعه این چهار منطقه ۵۰ درصد استان را شامل می شود، که باید از زحمات مجریان دولت در کردستان تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع تنش آب ۵۰ درصد استان به صورت ۱۰۰ درصد حل و تا ۱۴۲۰ مشکل تنش آبی نخواهیم داشت، اظهار کرد: میزان رضایتمندی مردم از وضعیت کمی و کیفی آب بعد از اجرای طرح آبرسانی در سنندج، دیواندره، سقز و بانه بالای ۹۵ درصد است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حوزه برق ۳ پروژه همزمان با این سفر به بهره برداری می رسد، بهره برداری از پست برق در سنندج و پروژه تبدیل سیم به کابل را از دیگر پروژه هایی عنوان کرد که امروز در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد، افزود: متوسط اجرای سیم به کابل در کل کشور ۵۰ درصد است در کردستان تکمیل طرح سیم به کابل افتتاح می شود.

محرابیان با بیان اینکه در مناطق شهری و روستایی به طول ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر طول طرح اجرا می شود، ادامه داد: در طرح بهارستان با هدف نوسازی و اصلاح شبکه در  کردستان ۴۰ درصد در حوزه روستایی پیشرفت داریم.

کد خبر 2762785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha