وزیر نیرو: ۹ مصوبه حوزه آب سفر اول رئیس جمهور به کردستان محقق شد

وزیر نیرو گفت: در دور اول سفر رئیس جمهور به کردستان، در بخش آب ۱۱ مصوبه داشتیم که ۹ مصوبه آن به صورت کامل اجرا شد و ۲ مصوبه دیگر نیز به صورت جریانی ادامه دارد.

به گزارش کرد پرس، علی اکبر محرابیان در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: یک زنجیره کامل آبی از بالادست تا پایین دست در کردستان فراهم شده است و این باعث می شود که میزان بازده سرمایه گذاری و رضایت مندی مردم به بالاترین سطح ممکن برسد.

وی افزود: آبرسانی به سنندج، سد عباس اباد، آبرسانی به سقز، فاز دوم تصفیه خانه سنندج، پایاب سد گاران، سید سیازاخ دیواندره، سد چراغ ویس از جمله مصوبات سفر اول رئیس جمهور به کردستان بود که در زمان تعیین شده افتتاح شد.

وزیر نیرو اظهار کرد: ۳ مصوبه میز در بخش برق داشتیم که عموما مربوط به شهرک های صنعتی بود که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت تامین منابع تکمیل می شود.

محرابیان ادامه داد: ویژگی های افتتاح های امروز یک ویژگی منحصر به فرد است چرا که نقاط ضعف را دیدیم و براساس آن پیش رفتیم امروز در افتتاح طرح ها یک زنجیره کامل از بالادست تا پایین دست صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سد چراغ ویس قبل از اینکه به بهره برداری نهایی برسد زمینه بهره مندی آب برای مردم فراهم بود، یادآور شد: در بخش آبرسانی مناطق مهمی از استان کردستان کلا کارشان تمام شده است از جمله سنندج که ۱۱ ماه پیش کار آبرسانی آن تمام شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در شرق استان کردستان در منطقه قروه، دهگلان و بیجار راه نپیموده داریم و در دهگلان خط تقریبا تمام شده است، بیان کرد: خط قروه هم از ۲ مسیر در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر آن را اجرایی کنیم، همنین در بیجار کار در حال انجام است که امیدواریم با تامین اعتبار بتوانیم آبرسانی به بیجار را هرچه زودتر انجام دهیم.

محرابیان گفت: تمام روستاهای مسیر تخصیص آب صورت گرفته و محدودیتی در تامین آب صنعت وجود ندارید باید تلاش خود را در شرق استان بیشتر کنیم و اعتبارات ویژه را تخصیص دهیم.

وی با اشاره به اینکه سه سد مهم در کردستان داریم و باید هرچه زودتر عملیات اجرایی آن را شروع کنیم، افزود: سد شیخ بشارت، نیاوا و کانی کوژان که مطالعات آنها تمام شده و با هماهنگی که انجام شد این طرح ها را اجرایی می کنیم.

کد خبر 2762797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha