۳۸۱۸ هکتار از اراضی کشورزی کردستان زیر کشت کلزا می رود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشاورزان استان امسال ۳ هزار و ۸۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت کلزا اختصاص داده اند.

فریدون حامدی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، میزان سطح ابلاغی کلزا طی سال زراعی جاری را در استان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: کشاورزان استان امسال ۳ هزار و ۸۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت کلزا اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته میزان سطح زیرکشت کلزا در استان ۲ هزار و ۸۷ هکتار بود، اظهار کرد: میزان سطح زیرکشت کلزا در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن ۸۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یکی از عواملی که موجب استقبال کشاورزان در کشت این محصول شده خرید تضمینی آن به قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار ریال در سال زراعی گذشته است و بی شک این مبلغ امسال افزایش خواهد داشت.

حامدی ادامه داد: در سال زراعی گذشته ۴ هزار و ۳۷۸ تن کلزا در استان به ارزش بیش از هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال تولید و به طور تضمینی هم خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه کلزا از جمله محصولاتی است که با کمترین مصرف آب بیشترین سود و بهره را نصیب کشاورزان می کند، یادآور شد: با توجه به میزان تولید و درآمدزایی این محصول و اطلاع کشاورزان از مزایای آن امسال بیش از سطح ابلاغی اقدام به کشت این دانه روغنی کردند.

کد خبر 2762866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha