آسیب پذیری شدید پایگاه های آمریکا در اقلیم کردستان

نشریه فوربز آمریکا در گزارشی درباره حملات اخیر به پایگاه های آمریکا و سوریه نوشت: پایگاه ها و نیروهای آمریکا در اقلیم کردستان به شدت آسیب پذیر بوده و همواره هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، پایگاه های آمریکا در اقلیم کردستان فاقد سیستم های دفاع هوایی بوده و آمریکا تاکنون هیچ گونه سیستم دفاع هوایی در اقلیم کردستان نصب نکرده است.
این نشریه آمریکایی گفته است تقریبا همه عملیات لجستیک و پشتیبانی هوایی 900 نیروی نظامی آمریکا در سوریه نیز از طریق پایگاه های این کشور در اقلیم کردستان صورت می گیرد و در صورت ادامه این حملات، عملیات های آمریکا در سوریه نیز مختل خواهد شد.
نشریه فوربز آمریکا ادعا کرده است، در حالی که آمریکا خود را متحد اقلیم کردستان می داند اما هیچ تعهدی در مقابل تامین امنیت این منطقه از عراق نداده و تاکنون به تامین امنیت متحد خود بی تفاوت بوده است.
این نشریه آمریکایی از عدم اطمینان کردهای عراق نسبت به همپیمانی با آمریکا خبر داده و گفته است اعتماد و اطمینان میان کردهای عراق و آمریکا به دلیل بی تفاوتی واشنگتن نسبت به نگرانی های امنیتی اقلیم کردستان بیشتر شده و کردها نسبت به اعتماد به آمریکا دچار شک و تردید شده اند.
پیش تر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان با ارسال نامه ای به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از عدم حمایت کافی ایالات متحده از اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرد و نسبت به احتمال فروپاشی اقلیم کردستان هشدار داده بود.

کد خبر 2762867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha