۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
کامیاران یک صدا آواز شد و نوا

دومین جشنواره ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی بعدازظهر دوشنبه با کارناوالی از گروه های شرکت کننده در کامیاران آغاز به کار کرد.

به گزارش کرد پرس، «هنر، نشاط اجتماعی و همگرایی ملی» شعاری است که برای این دوره از جشنواره انتخاب شده است   و ۸ گروه از استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، گیلان و بوشهر در این جشنواره دو روزه حضور دارند. 

 روستای گردشگری پالنگان و شهر موچش هم در کنار کامیاران در روز سه شنبه پذیرای گروه های موسیقی خواهند بود.

کیانوش ثقفی نیا، فرماندار شهرستان کامیاران در افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: معرفی آداب و سنن اقوام ایرانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره هنری است.
کامیاران خاستگاه انواع موسیقی هورامی از جمله هوره و سیاچمانه است، موسیقی که اصالتا متعلق به کُردها است و خوشحالیم که در کامیاران میزبان این جشنواره هستیم. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: ایران رنگین کمان اقوام و امروز کامیاران تجلی گاه این ظرفیت کم نظیر است.
علی اصغر دریایی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره بهانه ای برای دورهمی هنرمندان اقصی نقاط کشور است تا آداب و رسوم و فرهنگ منطقه خود را بخوبی معرفی کنند.
وی اجرای چنین رویدادهایی را منجر به ب ارتقای فرهنگ محلی و در نتیجه تقویت هویت ملی خواند و گفت: امروز هر شهر کردستان را با جشنواره ای می شناسند و از این به بعد هم کامیاران با جشنواره موسیقی خیابانی شناخته می شود.
هنرمندان ایرانی صدای مظلومیت مردم غزه را با زبان هنر فریاد بزنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در راستای رشد فضائل اخلاقی هم جشنواره هایی هم چون جشنواره نماز را به زودی در شهر کامیاران برگزار می کنیم.
دریایی به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: امروز در شهر امام شافعی کودکان و زنان و بی گناهان زیادی توسط رژیم غاصب صهیونیستی به مظلومانه ترین شکل ممکن به شهادت می رسند.
وی یادآور شد: هنرمندان با زبان هنر خود باید صدای مظلومیت مردم غزه باشند و از طریق هنر خود حمایتشان را از مردم مظلوم نشان دهند.

کد خبر 2762926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha