تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات اربعین برای اصلاح راه های سنندج

فرماندار شهرستان سنندج گفت: امسال به مناسبت و بهانه اربعین هزار میلیارد ریال برای اصلاح و بهسازی راه های استان تخصیص یافت که ۳۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به راه های شهرستان سنندج است.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در جلسه تجلیل از دست اندرکاران ستاد اربعین شهرستان سنندج، گفت: همچنین به بهانه اربعین، ۲۵۰ میلیارد ریال به شهرداری سنندج تخصیص یافت که ۱۰۰ میلیارد ریال آن کمک بلاعوض سازمان شهرداری ها برای زیرساخت های شهرداری سنندج و برپایی موکب و نظافت شهری بود.

وی اظهار کرد: ۹۸ میلیارد ریال نیز توسط استانداری و وزارت کشور به شهرداری سنندج برای اصلاح کمربندی حسینی و ۴۵ میلیارد ریال هم به بحث توسعه حمل و نقل شهرداری تخصیص یافت.

فرماندار شهرستان سنندج تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان را باعث توسعه زیرساخت های استان دانست و بر لزوم تلاش برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین سال آینده تاکید کرد.

عسکری کربلا را نقطه اوج ایثار و شهادت توصیف کرد و افزود: امام حسین (ع) مخلصانه برای دفاع از مظلومان و دین، قدم در راه اعتلای اسلام گذاشت تا این میراث پیامبر (ص) به حکومت عدل جهانی منتهی شود.

وی با بیان اینکه امروز اربعین ظرفیتی برای قدرت نمایی جهان اسلام است، ادامه داد: کنگره انسانی بزرگ اربعین مرزهای جهان اسلام را رد کرده و شاهدیم اقلیت های دینی هم به آن می پیوندند.

فرماندار شهستان سنندج اربعین را نقطه امید مستضعفان و نماد اتحادی و برادری مسلمانان برشمرد و به مسئله فلسطین اشاره کرد و یادآور شد: ۱۰ هزار نفر مظلومانه در غزه به دست رژیم غاصب صهیونیستی و همراهی کشورهای مدعی حقوق بشر به شهادت رسیدند.

عسکری با اشاره به اینکه رژیم صهونیستی حتی چارچوب و قواعد جنگ ها را زیر پا گذاشته و بیمارستان ها را بمباران می کند، بیان کرد: این کشتار وحشیانه نشانه پایان رژیم صهیونیستی است و خون های به ناحق ریخته دریایی برای نابودی فرعونیان زمان خواهد شد.

کد خبر 2762927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha