۱۰۰ هزار دانش آموز مستعد نیازمند تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار می گیرند

رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: بنیاد ملی نخبگان برنامه های حمایتی از ۲۰ هزار دانش آموز مستعد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را شروع کرده و این آمار قرار است در برنامه ای ۵ ساله تا ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش کرد پرس، جمال سلیمی در مراسم تجلیل از دانش آموزان مستعد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در سنندج، گفت: حمایت از دانش آموزان مستعد نیازمند و زیرپوشش کمیته امدادامام خمینی(ره) یکی از برنامه های این بنیاد در سال جاری است و این طرح به صورت آزمایشی نیز شروع شده است.

وی اظهار کرد: امسال بنیاد ملی نخبگان برنامه های حمایتی از ۲۰ هزار دانش آموز مستعد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را شروع کرده و این آمار قرار است در برنامه ای پنج ساله تا ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان افزود: هدف عمده این برنامه توجه به دانش آموزان مستعد رده های پایین جامعه است و بی شک در یک جامعه اسلامی باید عدالت پررنگ تر از سایر مسائل باشد و یکی از وجوه عدالت که خیلی هم تاثیرگذار است، بحث آموزش و دسترسی به آموزش عادلانه است.

سلیمی ادامه داد: یکی از راهکارهای مهم تغییر و ارتقای انسان بحث عدالت آموزشی است و فعالیت های بنیاد در واقع در راستای همین تحقق عدالت های آموزشی و دسترسی به آموزش با کیفیت برای تمام افراد جامعه اس.

وی یادآور شد: حمایت ها و فعالیت های بنیاد نخبگان که در راستای توانمندسازی انجام می شود از زمان شناسایی استعدادهای برتر در مدارس ابتدایی و متوسطه اول شروع می شود و تا زمانی که این نخبگان وارد دانشگاه می شوند و مراحل و مدارج دانشگاهی را طی می کنند پوشش می دهد.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان بیان کرد: رسالت بنیاد نخبگان در حقیقت خیلی گسترده است اما به طور خاص و در برنامه های جدید و رسالت های جدید بنیاد، حمایت از مددجویان کمیته امداد در مرحله دانش آموزی و همچنین توانمندی سازی فارغ التحصیلان نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد تعلیم و تربیت شناخته می شود و در استان کردستان حدود ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی فعالیت می کنند.

هاشم ناظمی جلال اظهار کرد: در میان دانش آموزان ما در استان افراد مستعد و سرآمد زیادی در حوزه های مختلف وجود دارند که باید بتوانیم آنان را به جامعه معرفی کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: امسال در بعضی از رشته ها ما رتبه های خوبی کسب کردیم که این مساله نشان می دهد دانش آموزان ما اگر همت و تلاش کنند می توانند در کشور سرآمد بوده و الگویی برای سایر دانش آموزان باشند.

کد خبر 2762972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha