ظرفیت تامین مسکن برای ۳۰ هزار متقاضی در کردستان فراهم است

استاندار کردستان گفت: برای کسانی که افتتاح حساب کرده و آورده ای داشته اند زمین تخصیص یافته و در حال حاضر ظرفیت تامین مسکن برای ۳۰ هزار متقاضی وجود دارد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان، با بیان اینکه برای کسانی که افتتاح حساب کرده و آورده ای داشته اند زمین تخصیص یافته و در حال حاضر ظرفیت تامین مسکن برای ۳۰ هزار متقاضی هم وجود دارد، گفت: با کارهایی که صورت می گیرد تامین زمین برای ۶۰ هزار واحد تا چند ماه آینده در سطح استان ممکن می شود.

وی تامین مالی پروژه ها با همراهی بانک های عامل را از مولفه های مهم در تحقق اهداف اجرای طرح مسکن ملی در استان دانست و افزود: از عملکرد بانک های استان راضی هستیم با همه محدودیت ها و کمبود منابع مالی که بانک های استان دارند در حوزه حمایت از تولید و واحدهای تولیدی و انجام وظیفه های تکلیفی بسیار خوب عمل کرده اند.

استاندار کردستان اظهار کرد: انسجام بسیار خوب در بین بانک ها وجود دارد توقع ما این است که در تامین تسهیلات مورد نیاز اجرای پروژه مسکن ملی بانک ها ورود جدی داشته باشند تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن به اهداف و چشم اندازهایی در نظر گرفته دست پیدا کنیم.

زارعی کوشا ادامه داد: اینکه بیش از ۱۹۰ هزار خانوار به عنوان متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی ثبت نام و تایید اولیه می شوند نشان می دهد که این تقاضا بسیار بالاست.

وی با تاکید براینکه مسکن در کل کشور به ویژه کردستان یک اولویت مهم است و همه باید برای تحقق اهداف پای کار بیایند، یادآور شد: همه باید با جدیت پای کار بیایند دنبال پیدا کردن بهانه نباشیم، اینجا یک کار جهادی نیاز دارد.

استاندار کردستان بیان کرد: استان کردستان از حیث درآمد سرانه وضعیت مطلوب ندارد درآمد خانوارهای ما نسبت به میانگین کشوری پایین است نمی توانیم توقع داشته باشیم که خودشان پول بیاورند و مسکن بسازند.

کد خبر 2762984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha