جشنواره تئاتر استان ایلام کلید خورد

سرویس ایلام - با آغاز اجراهای ۹ اثر نمایشی راه یافته به جشنواره تئاتر استان ایلام، این جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، میلاد محمدیان شمالی دبیر اجرایی جشنواره به خبرنگار ما گفت: طبق جدول اجراهای جشنواره تئاتر استان ایلام۱۴۰۲  پنج نمایش صحنه ای و چهار تئاتر خیابانی به اجرا در می آید.

وی افزود: بر این اساس، روز پنج شنبه هجدهم آبان، در بخش صحنه ای نمایش  "کنت دراکولا" به کارگردانی عبداله عظیم پور و نمایش "رویایی برای نفتکش ها" به کارگردانی زهرا  چراغی و در بخش خیابانی نمایش "بابا، مامان، خواهر، برادر " به کارگردانی سروش سلطانی به روی صحنه خواهند رفت.

او گفت: در روز جمعه نیز سه اثر در بخش صحنه ای شامل نمایش "قند خون" به کارگردانی زهرا علی محمدی و نمایش "سنور" به کارگردانی احمد غلامی و نمایش "رقص بلوط ها در باد، برف و آتش" به کارگردانی علی اصغر پورقهرمان به روی صحنه خواهند رفت.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استان ایلام خاطرنشان کرد: در بخش خیابانی نیز سه اثر شامل نمایش "نترس آبها مهربانند" به کارگردانی مالک آبسالان، نمایش "حراجی بزرگ" به کارگردانی سجاد مهدیان و نمایش "اون روز توی کانال" به کارگردانی محمد رسول محمدیان به روی صحنه می روند.
 
محمدیان شمالی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت آموزش و طبق شورای سیاستگذاری جشنواره، برگزاری کارگاه های آموزشی برای هنرمندان عرصه تئاتر استان توسط اساتید مجرب استانی و ملی در روزهای برگزاری جشنواره گنجانده شده است و در این کارگاه های آموزشی جنبی، هنرمندان تئاتر استان از تجارب و دانش اساتید تئاتر و فیلم کشور و استان بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در این دوره از جشنواره کمتر از ۶ اثر در بخش های صحنه ای و خیابانی مجوز اجرا گرفته اند، از هر بخش یک تئاتر به جشنواره منطقه ای به میزبانی استان بوشهر راه خواهند یافت.

کد خبر 2763001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha