افتتاح پارک چهار هکتاری لاوان در سنندج

پارک تفریحی ورزشی ٤ هکتاری «لاوان» در محله حاشیه ای اسلام آباد (تقتقان) سنندج با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، پارک تفریحی ورزشی ۴ هکتاری «لاوان» در محله حاشیه ای اسلام آباد (تقتقان) شامل پارکینگ، زمین فوتبال، زمین والیبال، ست بازی کودکان، سکوی خانواده و پیاده راه، با حضور مسئولان استانی کردستان و شهرستانی سنندج افتتاح شد.

پارک ۴ هکتاری اسلام آباد در قالب ۵ سکو طراحی شده که سکوی نخست آن شامل پارکینگ به صورت خطی و سکوی دوم فضای سبز و جایی برای خانوادگی است و بر اساس طراحی صورت گرفته، سکوی سوم این پارک شامل ست بازی کودکان، پیاده راه و سکوی خانوادگی است و در ضلع غربی پارک، ست ورزشی و زمین فوتبال و زمین والیبال احداث شده است.

قسمت جنوب غربی پارک نیز برای مسیر دوچرخه سواری درون پارکی طراحی و اجرا شده است و در میدان ورودی که بخش بندی پارک در آن انجام می گیرد آب نمای زیبایی طراحی شده است و نگهبانی و سرویس بهداشتی آن نیز در ضلع غربی پارک واقع شده است.

توجه به مناطق کم برخوردار از اولویت های مدیریت شهری

افتتاح پارک چهار هکتاری لاوان در سنندج

استاندار کردستان در مراسم افتتاح این پارک گفت: رویکرد اصلی مجموعه مدیریت استان و مدیریت شهری و شورای شهر و شهرداری و فرمانداری توجه به مناطق کم برخوردار است و از اینکه در کمتر از ٥ ماه شاهد اجرای چنین پروژه ای با این سطح از کیفیت هستیم جای افتخار و قدردانی دارد.

اسماعیل زارعی کوشا به حضور گسترده مردم در مراسم افتتاحیه پارک «لاوان» اشاره کرد و اظهار کرد: این جمع و حضور باشکوه نشان از وحدت و انسجامی است که در بین مردم ما وجود دارد و برای ما قابل احترام است.

وی افزود: اجرای این پروژه در این سطح از کیفیت در کمترین بازه زمانی مصداق کار جهادی و تلاشی است که به عنوان استاندار کردستان خواهان آن هستیم و از تمام کاربدستان تقاضا داریم اگر می خواهند کاری انجام دهند با همت مضاعف و جهادی گام بردارند تا حلاوت اقدامات برای مردم چندین برابر شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز در استان کردستان برادری و دوستی محور خدمت به مردم است، ادامه داد: این برادری و همکاری ملاک اصلی خدمت به مردم است و اگر کسی در این جمع بخواهد این فرصت را ضایع کند جایی در بین ما ندارد و قطعا مردم جوابشان را خواهند داد.

زارعی کوشا یادآور شد: در محضر این جمع بزرگ و باشکوه میثاق دیگری برای ادامه مسیر برای کارهای بزرگ و جهادی در تمام حوزه ها خواهیم بست و امیدواریم بتوانیم با تلاش و خدمت هرچه بیشتر زمینه رضایت مندی مردم و توسعه همه جانبه استان را فراهم سازیم.

وی یادآور شد: در حوزه های مختلف اقتصادی، عمران شهری و روستایی، کارهای بزرگی در دست اقدام است که پیشرفت استان را قطعا رقم خواهد زد.

شیب خدمات شهرداری سنندج به سمت مناطق کم برخوردار

افتتاح پارک چهار هکتاری لاوان در سنندج

شهردار سنندج نیز در این مراسم گفت: شیب فعالیت ها و خدمات شهرداری سنندج در حوزه های مختلف به سمت مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر سوق یافته و این مهم رضایتمندی خوبی در بین شهروندان ایجاد کرده است.

سیدانور رشیدی با بیان اینکه این بوستان ٤ هکتاری زمینه ای برای ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و نوجوانان و خانواده ها فراهم می کند، اظهار کرد: اعضای شورای شهر بر توجه به مناطق کمتربرخوردار در تخصیص بودجه تاکید دارند و مدیریت شهری در این دوره تمام ظرفیت هایی که در اختیار دارد برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته است.

وی افزود: دیدگاه شهرداری در این دوره دیدگاه محله محور و توجه به مناطق محروم بوده و در همین راستا پروژه های مختلف عمرانی و رفاهی در شرق و غرب سنندج تعریف کرده ایم و خدمات رسانی شروع شده است.

شهردار سنندج ادامه داد: تعریض پل قشلاق، ایجاد سرپل سنجرخان تا میدان لشکر به طول ٨.٥ کیلومتر حریم فضای سبز، و پیست دوچرخه سواری و پیاده رو را برای مردم محله اسلام آباد، شهرک بعثت و ۱۷ شهریور اجرا شده است.

رشیدی یادآور شد: در طول ۱۳ سال پروژه احداث بلوار اسلام ٤٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در طول کمتر از یک سال ٤۰ درصد دیگر پروژه پیشرفت فیزیکی داشته که به شرط مساعدبودن هوا آن را به اتمام می رسانیم.

وی با بیان اینکه نورپردازی و احداث پیست دوچرخه سواری در این پروژه ها مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: ادعا نمی کنیم اقدام ما تمام مشکلات شهر را حل کرده است، اما می گوییم با تکیه بر تصمیم گیری و تصمیم سازی های درست و همراهی و همدلی در تیم مدیریت شهری توانسته ایم اقداماتی که در عمران شهری تاثیرگذار است را انجام و این روند را با قدرت و سرعت بیشتر ادامه دهیم.

شهردار سنندج گفت: پارک ۴ هکتاری لاوان در محله کم برخوردار تقتقان سنندج در راستای توسعه فضای سبز و توزیع عادلانه خدمات در شهر سنندج در مدت کمتر از چهار ماه اجرا شده و نکته حائز اهمیت در این پروژه توجه به توپوگرافی این پارک است که بهصورت شیبدار بوده و دسترسی جامعه کم توان ها در تمام سایت ها طراحی شده در نظر گرفته شده است.

کد خبر 2763069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha