حمله مجدد به فرودگاه «حریر» در اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ یک منبع امنیتی در حریر به شبکه رووداو گفت که ساعت ۱۲:۳۵ بعد از ظهر امروز شنبه یک پهپاد بمب افکن به فرودگاه حریر حمله کرد و در نزدیکی سالن‌های فرودگاه سقوط کرد و منفجر شد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، این منبع امنیتی اظهار داشت که فرودگاه تخلیه شده و خسارات مادی به سالن های فرودگاه وارد شده است. این اتفاق کمتر از ۴۸ ساعت پس از حمله پهپاد دیگری به همان فرودگاه نظامی رخ می دهد.

شامگاه پنجشنبه ۹ نوامبر ۲۰۲۳، یک هواپیمای بدون سرنشین بمب‌افکن به فرودگاه حریر حمله کرد و باعث آتش‌سوزی در انبار فرودگاه شد.

شبه نظامیان مسلح شیعه که خود را «مقاومت اسلامی» می‌نامند، در بیانیه‌ای مسئولیت حمله در فرودگاه حریر را برعهده گرفتند و فیلمی ۲۵ ثانیه‌ای از این حمله منتشر کردند. این گروه اعلام کرد مجاهدین مقاومت اسلامی در عراق یک پایگاه اشغالگران آمریکایی در فرودگاه حریر در شمال عراق را با دو پهپاد هدف مستقیم قرار دادند.

در همین حال، دولت اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کرد که عصر روز پنجشنبه یک بمب افکن بدون سرنشین به فرودگاه حریر در استان اربیل که پیش از این به عنوان پایگاه نظامی ائتلاف بین المللی علیه داعش استفاده می شد، و در تاریخ ۲۰۲۳/۱۰/۲۰ تخلیه شد، حمله کرد. حمله به این مکان باعث آتش سوزی در انبار سوخت پایگاه شد.

پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد در ۴۶ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر تاکنون حداقل ۵۶ سرباز و کارمند آمریکایی به صورت سطحی زخمی شده اند.

کد خبر 2763092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha