ترکیه در حال ساخت پایگاه نظامی جدید در کردستان عراق است

سرویس ترکیه - رسانه های عراق و PKK از گسترش فعالیت های نظامی ترکیه در کردستان عراق و ساخت پایگاه های نظامی جدید در این منطقه خبر دادند.

به گزارش کردپرس، پایگاه خبری بغداد الیوم (baghdadtoday) روز گذشته در خبری به نقل از منابع امنیتی فاش کرد که ترکیه در حال گسترش حوزه نفوذ خود در کردستان عراق و انتقال نیروهای نظامی جدید به این مناطق است.

بنا بر گزارش بغداد الیوم، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که نیروهای ترکیه مناطق نفوذ خود را گسترش داده و نیروهای جدیدی را در نوار مرزی با عراق مستقر کرده اند.

این منابع در گفتگو با بغداد الیوم گفته اند که «در حالی که حواس ها متوجه جنگ در غزه هستند، نیروهای ترکیه ای حاضر در اقلیم کردستان دامنه نفوذ خود را گسترش داده اند.»

منابع امنیتی افزودند: «ترکیه نیروهای نظامی را در مناطق جدیدی از زاخو، باطوفا (باتوفا) و سایر مناطق نزدیک به محمودیه در نزدیکی نوار مرزی سوریه مستقر کرده است.»

بنا بر این گزارش همچنین پهپادها و هواپیماهای جاسوسی ترکیه روزانه عملیات شناسایی را در نوار مرزی عراق و سوریه انجام می دهند و استقرار نیروهای جدید نظامی و تحرکات نیروی زمینی در پایگاه های منطقه ادامه دارد.

ترکیه 25 سال است که در شمال عراق پایگاه های نظامی ایجاد کرده و در حال برگزاری عملیات زمینی و هوایی علیه عناصر حزب کارگران کردستان (PKK) در بسیاری از مناطق اقلیم کردستان عراق است.

ترکیه در حال ساخت پایگاه نظامی جدید در کردستان عراق است

گفتنی است، خبرگزاری روژ نیوز یکی از رسانه های نزدیک به PKK، چند روز پیش در گزارشی از ساخت و راه اندازی  پایگاه های نظامی جدید ترکیه با همکاری پارتی در منطقه بالکایتی واقع در شهرستان سوران در اقلیم کردستان خبر داد.

به نوشته روژ نیوز، ترکیه تا کنون بیش از 85 پایگاه نظامی در کردستان عراق تاسیس کرده است که اکثر آنها در مناطق تحت کنترل نیروهای پارتی واقع هستند.

کد خبر 2763098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha