۲۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح های هادی روستایی در بانه اختصاص یافت

سرویس کردستان- رییس بنیاد مسکن شهرستان بانه گفت: در راستای عمران و آبادانی روستاهای شهرستان بانه ۲۷ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای طرح های هادی روستایی اختصاص یافت.

بختیار خدری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: این اعتبارات برای اجرای طرح های هادی در ۲۰ روستای شهرستان در قالب سنگ فرش معابر، اجرای دیوار حائل، آسفالت معابر و جدول گذاری معابر هزینه می شود.

وی افزود: در شهرهای و روستاهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت تاکنون ۳۵۵۰ واحد مسکونی با پرداخت وام های بلاعوض و بدون بهره نوسازی شده و ۴۰ واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض به صورت نقدی و غیر نقدی دریافت کردند.

خدری گفت: در قالب تفاهمنامه های ادارات حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) امسال ۸۵ واحد مسکونی با پرداخت وام های بلاعوض احداث شد.

وی با بیان اینکه در بیش از ۴۰ درصد روستاهای شهرستان بانه طرح های هادی اجرا شده اظهار داشت: طرح های هادی در روستاهای بیش از ۲۰ خانوار اجرا می شود که با توجه به پدیده کوخ نشینی اجرای طرح های هادی در برخی از مناطق مشکل است.

رییس بنیاد مسکن شهرستان بانه ادامه داد: در بسیاری از روستاها طرح های هادی قابلیت اجرایی ندارد اما در بسیاری از روستاها فاز دوم و سوم این طرح در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: در تعدادی از روستاهای شهرستان بانه قابلیت اجرای طرح های هادی را دارند در تعدادی دیگر می توان در قالب طرح های عمرانی پروژه های سنگ فرش معابر و اجرا دیوار حائل را انجام دهیم.

خدری با اشاره به موانع اجرای طرح های هادی در بسیاری از روستاهای بانه اضافه کرد: با توجه به بافت متفاوت و قدیمی روستاها باید طرح های مطالعاتی خاص برای هر روستا تعریف شود در بسیاری از روستاها با احداث جدول گذاری و آسفالت مشکل حل می شود در روستاهای که بافت پله کانی دارد بایستی طرح ویژه تعریف شود.

وی گفت: در بسیاری از روستاها مانند سیاحومه و کانی هه لوژه عقب نشینی ها انجام شده و امکان اجرای طرح های هادی را دارند.

رییس بنیاد مسکن شهرستان بانه اظهار داشت: برای تمام روستاهای بیش از ۲۰ خانوار اسناد مالکیت صادر شده و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک ۲۹۰ جلد سند امسال صادر می شود و تنها واحدهای که تازه ساخت هستند سند ندارند.

کد خبر 2763109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha