عضو هیئت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان: دادگاه فدرال می خواهد حکمی صادر کند که باعث ایجاد اختلال در انتخابات اقلیم کردستان نشود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عبدالسلام برواری، عضو هیئت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان اعلام کرد، دلیل عجله نکردن دادگاه فدرال در بررسی شکایت اتحادیه میهنی کردستان علیه قانون انتخابات پارلمانی کردستان این است که نمی خواهد تصمیمی بگیرد که انتخابات پارلمانی کردستان را به تعویق بیاندازد.

به گزارش کردپرس، عبدالسلام برواری در مصاحبه ای با رسانه خبری صدای آمریکا درباره قانون انتخابات پارلمانی کردستان اعلام کرد،" دادگاه فدرال می خواهد حکمی صادر کند که باعث ایجاد اختلال در انتخابات کردستان نشود، بنابراین انتخابات پارلمانی کردستان ممکن است در فوریه سال آینده انجام شود".

عبدالسلام براوری افزود،" اگر دادگاه فدرال قانون انتخابات را مغایر با قانون اساسی بداند، این قانون برای انتخابات مناسب نخواهد بود و اگر چنین حکمی صادر کند و قانون انتخابات را خلاف قانون اساسی اعلام کند، پارلمان آتی کردستان باید در اولین جلسه خود این قانون را اصلاح کند تا این موضوع مانع از برگزاری انتخابات نشود".

این درحالی است که فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پنجمین دوره مجلس کردستان، در روز 2می 2023، در دادگاه فدرال عراق علیه قانون انتخابات پارلمانی شکایت کرده است. اتحادیه میهنی کردستان خواهان تغییر انتخابات پارلمانی کردستان از یک حوزه به چهار حوزه است و می خواهد کرسی اقلیت ها نیز در میان حوزه های انتخاباتی تقسیم شود.

کد خبر 2763198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha