مشکلات خوراک پتروشیمی ایلام برطرف می شود

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به استان سفر کرده است، در نشست با مدیران پتروشیمی ایلام عنوان کرد: مشکلات خوراک پتروشیمی ایلام برطرف می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عبدالعلی علی‌عسگری با بیان اینکه ایلام به واسطه‌ وجود ظرفیت‌های عظیم خدادادی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی  یک استان توانمند در سطح کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: افزایش خوراک پتروشیمی ایلام تا رسیدن به ظرفیت صد درصدی باید با قید فوریت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج فارس از طرح‌های درون مجتمعی در جهت افزایش سود شرکت‌ها حمایت خواهد کرد، ادامه داد: مشکلات خوراک پتروشیمی در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام این خبر که پارک پلی‌پروپیلن در تحقق هدف اشتغالزایی در استان و تکمیل زنجیره ارزش نقش بسزایی دارد افزود: استان ایلام گوهری است که به درستی و در راستای توسعه از آن بهره‌برداری نشده است.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه ایلام مصداق بارز فرصت و تهدید است، افزود: کمبود خوراک و زیان انباشته مهم‌ترین مشکلات پیش‌ روی پتروشیمی ایلام است.

سیدغلامحسن گرشاسبی ادامه داد: استثنایی‌ترین واحد شیرین‌سازی کشور در پتروشیمی ایلام راه‌اندازی شده است و در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، پتروشیمی ایلام بیش از ۸۵ درصد تحقق برنامه تولید داشته است.

وی با اشاره به اینکه روند تولید اتیلن در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۹۲ تن اتیلن در شرکت پتروشیمی ایلام تولید شده است و ایستگاه تخلیه و بارگیری C5 این مجتمع تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند افزود: حدود ۹۰ درصد نیروهای این مجتمع بومی استان ایلام هستند.

کد خبر 2763251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha