عشایر سربازان اقتصاد مقاومتی کشور هستند/تولید ۲٥ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه کشور گفت: عشایر به لحاظ شهامت و فدارکاری، سربازان فداکار انقلاب و مرزداران غیوری هستند و معتقدیم سربازان اقتصاد مقاومتی کشور هستند.

به گزارش کرد پرس، سردار سیدضیاءالدین حزنی در اولین همایش تجلیل از شبانان، دامداران و عشایر استان کردستان، گفت: طبق فرمایشات امام انقلاب، عشایر ایران یکی از پشتوانه های بزرگ کشور بوده و هستند و جزو بازوان قدرتمند ایران اسلامی و نگهدارنده امنیت و آرامش در کشور هستند.

وی اظهار کرد: همچنین امام خامنه ای فرمودند که عشایر در هر نقطه ای که هستند پاسدار ملیت و دین و طرفدار روحانیون و محافظ سنت های بومی کشور هستند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه کشور افزود: عشایر به لحاظ شهامت و فدارکاری، سربازان فداکار انقلاب و مرزداران غیوری هستند و از قدیم و الایام تاکنون تولید کننده و مایه برکت کشور بوده و هستند.

سردار حزنی با بیان اینکه جمعیت عشایر در ۲۹ استان کشور پراکنده است، ادامه داد: استان فارس، کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان دارای بیشترین جمعیت عشایری و قزوین و قم دارای کمترین جمعیت عشایری هستند.

وی با اشاره به اینکه جلسه تجلیل از شبانان و عشایر در بسیاری از استان های کشور برگزار شده است، یادآور شد: هدف از برگزاری این جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات این قشر زحمت کش است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه کشور همچنین یکی از مهمترین هدف سپاه از برگزاری این جلسه را تجلیل و تکریم از همه شبانان و گله داران عنوان کرد و بیان کرد: برگزاری این جلسات در همه استان ها منشاء خیر و برکت بوده است.

سردار حزنی گفت: هدف اصلی از این جلسه کمک به ایجاد امنیت پایدار در استان و همه استان ها است و معتقدیم که عشایر سربازان اقتصاد مقاومتی کشور هستند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش مطرح کردن و تقویت امنیت غذایی توسط شبانان و گله داران و ایجاد ارتباط شبانان و گله داران با مسئولان و ادارات استان است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه کشور افزود: این همایش بارقه امید و شکوفایی و نشاط در مناطق عشایری استان با هدف ایجاد اشتغال عشایری با هدف رشد اقتصادی و بهبود معیشت و جلوگیری از مهاجرت آن ها به شهرها و حاشیه شهرها است.

سردار حزنی در ادامه به آمار دام سبک و سنگین دام در کل کشور پرداخت و ادامه داد: بیشترین میزان دام سبک در استان خراسان رضوی و کمترین دام سبک در استان قم وجود دارد و کردستان نوزدهمین استان در بحث نگهداری از دام سبک کشور است.

وی، استان کردستان را شانزدهمین استان در بحث دام سنگین عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین میزان دام سبک در استان مازندران و کمترین آن در هرمزگان است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه کشور بیان کرد: عشایر و شبانان بخش مهمی از گوشت و لبنیات کشور را تولید می کنند و تنها قشری هستند که بدون هیچگونه جلسه هماهنگ کننده وظایف خود را به نحو احسن انجام می دهند.

سردار حزنی گفت: عشایر کشور با در دست داشتن ۳۰ درصد دام سبک و ٤ درصد دام سنگین، ۲٥ درصد از گوشت قرمز کشور را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه عشایر با تولید ۳٥ درصد صنایع دستی، نقش مهمی در تولید صنایع دستی کشور دارند، اظهار کرد: کاهش جمعیت عشایری در ۱۰ سال گذشته علاوه بر ایجاد حاشیه نشینی در شهرها سبب کاهش زندگی عشایری در کشور شده است.

کد خبر 2763259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha