آمریکا هیچ تضمینی به کردهای سوریه نداده است

سرویس جهان- انستیتو واشنگتن برای خاورمیانه تاکید کرده است که آمریکا هیچ تضمینی به کردهای سوریه برای حمایت طولانی از ساختار مدیریت خودگردان کردی نداده است.

به گزارش کردپرس، انستیتو واشنگتن برای سیاست های خاور نزدیک در گزارشی از ازدیاد مشکلات و چالش ها برای کردهای سوریه و اداره خودگردان کردی خبر داده است. از نظر این موسسه آمریکایی، یکی از جدی ترین چالشها برای کردهای سوریه، شورش قبایل عرب در استان دیرالزور سوریه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه است.

انستیتو واشنگتن تاکید کرده است تنها سیاست روشن آمریکا در سوریه حمایت نظامی از نیروهای کرد سوریه در مبارزه با داعش است و فراتر از آن هیچ قولی به کردهای سوریه داده نشده است.

این اندیشکده تاکید کرده است که آمریکا به نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها، هیچ قولی نسبت به ادامه حضور آنها در آینده سوریه نداده است. بنابراین، از آن جایی که آمریکا سیاست مطمئن و شفافی در سوریه ندارد، عوامل دیگر در سوریه از وضعیت ابهام آمیز در این منطقه بهره برداری خواهند کرد.

این موسسه درباره نقش آمریکا در پایان دادن به شورش قبایل عرب علیه نیروهای کرد سوریه نوشت: آمریکا میان شورشیان به رهبری هیفل و نیروهای کرد سوریه برای ایجاد آتش بس و برقراری آرامش میانجیگری کرده است.

این اندیشکده آمریکایی ادعا کرده است ترکیه در خیزش قبایل عرب علیه اداره خودگردان کردی در سوریه نقش دارد و از این طریق به دنبال به چالش کشیدن کردهایی است که آنها را وابسته به پ.ک.ک می داند.

کد خبر 2763273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha