اتصالی بین دانشگاه و اشتغال پایدار وجود ندارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان وضعیت خوبی در کشور نداریم، گفت: هنوز اتصال محکمی بین دانشگاه و اشتغال پایدار به ویژه در بخش های صنعت، معدن و تجارت خارجی وجود ندارد.

به گزارش کرد پرس، علی نوری در کارگروه اشتغال کردستان، گفت: امر اشتغال در استان کردستان مورد تاکید مسئولان ارشد قرار گرفته و از دستگاه های اجرایی نیز خواسته ایم که نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان وضعیت خوبی در کشور نداریم، اظهار کرد: هنوز اتصال محکمی بین دانشگاه و اشتغال پایدار به ویژه در بخش های صنعت، معدن و تجارت خارجی وجود ندارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه توسعه و اشتغال نیازمند فکر و نگاه توسعه ای به استان در حوزه اشتغال است، افزود: تنها ورود و معرفی سرمایه گذار به داخل استان کافی نیست بلکه ایجاد اشتغال باید دستاورد اصلی طرح های سرمایه گذاری باشد.

وی یادآور شد: ما اتمام حجت می کنیم که طرح لازم نداریم چون طرح های بسیار خوبی در بخش های مختلف در استان وجود دارد، اما کاری آنچنان صورت نگرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان بیان کرد: صرف طرح دادن و جلسه برگزار کردن کارایی لازم را ندارد و همین مسائل باعث شده که امروز کردستان در رده سوم و چهارم بیشترین بیکار کشور در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار بگیرد.

نوری با بیان اینکه در معاونت اقتصادی استانداری هیچ مسئله ای همچون اشتغال در اولویت قرار ندارد، گفت: ۵ هلدینگ مهم شستا نیز ملکف شده اند که به کردستان بیایند و در استان ما سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار کرد: در بحث حضور سرمایه گذاران خارجی در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است و تاکنون چند سرمایه گذار از اقلیم کردستان عراق به استان کردستان آمده اند و در هفته آینده نیز از کشور روسیه ۲ هیأت به استان می آیند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: اولویت بهره گیری از حضور سرمایه گذاران خارجی را باید به سمت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی سوق دهیم و در این راستا اقدامات لازم در استان صورت بگیرد.

کد خبر 2763316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha