پنجمین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

سرویس کردستان_ پنجمین جشنواره سراسری هه لپه رکی که از بیست و سوم تا بیست و پنجمین آبان ماه در بانه برگزار شد با معرفی برگزیدگان جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار کرد پرس شامگاه پنجشنبه پنجمین جشنواره سراسری هەلپەرکی بانه از روز سه شنبه ۲۳ آبان آغاز و شامگاه پنجشنبه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و در این مدت ۱۳ گروه راه یافته به مرحله نهایی این رویداد فرهنگی و هنری باهم به رقابت پرداختند و در نهایت با رای هیات داوران برگزیدگان هر بخش معرفی شدند.

در این جشنواره به همه گروه های شرکت کننده دیپلم افتخار جشنواره به پاس حضور آنها اهدا شد.
با رای هیات داوران در بخش عکس هەلپەرکی ژیلا کریمی، سارا محمدی و شبنم ملکی شایسته تقدیر شدند.
با رای هیات داوران در بخش اصلی این جشنواره مسلم عظیمی رتبه نخست، آذر قیدارپور رتبه دوم و امید محمدی رتبه سوم را از آن خود کردند.
در بخش جنبی این جشنواره هم با رای هیات داوران محمد شهبازی شایسته تقدیر و شبنم ملکی برگزیده شد.
دبیرخانه جشنواره از فرشاد قوامی، ۱۲ سواره مریوان، عبدالکریم سروش، منصور خسروی به پاس خدماتی که در معرفی و تقویت و توسعه هەلپەرکی در مناطق کردنشین داشته اند، با اهدای تندیس و هدایایی تجلیل کرد.

به همه گروه های شرکت کننده در این جشنواره تندیس جشنواره، جایزه ویژه لوح تقدیر به همه گروه های هه لپه رکی که به مرحله نهایی راه یافتند اهدا شد.

با رای هیات داوران تندیس جشنواره و جایزه ویژه به ۲ خواننده گروه دوانزه سواره قلای مریوان اهدا شد.

لباس های شایسته تقدیر بر اساس هر ناحیه به گروه هه لپه رکی هوزان مهاباد جایزه ویژه داوران را دریافت کرد.

در بخش هماهنگی گروه هیات داوران پنجمین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه جایزه ویژه، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به گروه هه لپه رکی به روژه بانه اهدا شد.

جایزه ویژه، تندیس جشنواره و جایزه نقدی برای گروه هه لپه رکی که اصالت در آن حفظ شده به گروه هه لپه رکی روژ مرگور ارومیه اهدا شد.

گاوانی کش هه تاوی مهاباد نیز با رای هیات داوران جایزه ویژه، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را دریافت کرد.

گروه هه لپه رکی بروسکه بانه نیز در بخش موسیقی جشنواره جایزه نقدی، تندیس جشنواره و جایزه ویژه را دریافت کرد.

منصور خسروی چوپی کش و  خواننده گروه هه لپه رکی هوزان مهاباد نیز با رای هیات داوران جایزه نقدی، تندیس جشنواره و جایزه ویژه پنجمین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه را دریافت کردند

داوری این جشنواره با همکاری قطب الدینی صادقی، حسین احمدی، سید احمد توکلی، عطا روشن زاده و رابه ر کوردستانی انجام شد.
پنجمین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه از بیست و سوم  شروع و شامگاه بیست و پنجم آبان به کار خود پایان داد.
هه لپه رکی نوعی رقص کردی است که در مراسم های مختلف و در زمان شادی و عزا به شیوه های مختلف اجرا می شود و هر نوع هه لپه رکی پیامی را به مخاطب می رساند.
هه لپه رکی یا همان حرکات آیینی و حماسی موزون کُردی با زیبایی خاص خود بخشی از همان میراث ناملموس فرهنگی این مردم و آئینه ای تمام نما از زندگی گذشته آنهاست که به صورت زنده در زمان حال در وجود آنان در حرکت و جریان است و تاریخچه آن به هزاره های دوم تا سوم قبل از میلاد بر می گردد

کد خبر 2763339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha