سامانه بارشی جدید در راه کردستان

بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان، از اواخر وقت امروز (یکشنبه) تا بعدازظهر سه شنبه، استان کردستان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار می گیرد که در این مدت در برخی ساعات، بارش باران با احتمال رعد و برق، مه و کاهش دید و در ارتفاعات و گردنه های استان نیز بارش برف و کولاک خواهیم داشت.

به گزارش کرد پرس، بررسی آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش بینی، بیانگر ورود سامانه بارشی نسبتاً فعالی از اواخر روز یکشنبه به استان کردستان است که سبب ابری و مه آلود شدن هوا، وزش باد شدید، بارش باران رگباری همراه با رعد و برق و در ارتفاعات و گردنه ها بارش برف و کولاک همراه با کاهش محسوس دمای هوا می شود.

این سامان بارشی تا بعدازظهر روز سه شنبه در استان کردستان فعال بوده و بیشتر بارش های آن در روز دوشنبه در نواحی غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد.

آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن موقت مسیل ها، بارش برف در ارتفاعات و گردنه های استان و اختلال در ترددهای بین شهری و جاده های کوهستانی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه بوده که هشدار نارنجی نیز در این خصوص صادر شده است.

از لحاظ دمایی نیز طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه بعد از عبور این سامانه، دمای میانگین استان حدود پنج تا هفت درجه کاهش می یابد و در اکثر نقاط یخبندان شبانه و صبحگاهی پیش بینی می شود.

کد خبر 2763405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha