لزوم فشار آمریکا بر ترکیه برای مذاکره با کردها

سرویس جهان- مجله نشنال اینترست آمریکا تاکید کرده است آمریکا باید ترکیه را برای مذاکره با کردهای این کشور، بویژه پ.ک.ک تحت فشار قرار دهد.

به گزارش کردپرس، مجله نشنال اینترست آمریکا با اشاره به افزایش تنشها در خاورمیانه و بویژه پس از جنگ اسرائیل اخیر علیه فلسطینیها، یکی از آثار این تحولات را افزایش فشار به آمریکا بویژه حملات بدون وقفه به پایگاههای آمریکا در اقلیم کردستان عراق و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه دانسته است.

این مجله سیاسی آمریکا احتمال داده است ادامه فشارها بر نیروهای نظامی آمریکا در این مناطق اهرمی برای اخراج نیروهای این کشور از عراق و سوریه باشد که این مسئله می تواند پیامد سهمگینی برای کردهای سوریه داشته باشد.

نشنال اینترست پیامد فشارها بر آمریکا در سوریه و خروج نیروهای این کشور از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را فرصت مغتنمی برای آنکارا برای حمله زمینی دیگری به این مناطق دانسته که موجودیت سیاسی و نظامی کردهای سوریه به نام های اداره خودگردان کردی و نیروهای دموکراتیک سوریه را به شدت در معرض خطر قرار می دهد.

این مجله معروف آمریکایی پیشنهاد کرده است که آمریکا قبل از خروج از سوریه، ترکیه را برای آغاز مجدد گفتگو و مذاکره با کردها بویژه پ.ک.ک ترغیب و یا حتی تحت فشار قرار دهد. این مسئله می تواند به کاهش سطح تنش کردها و ترکیه هم در در داخل این کشور و هم در سوریه کمک کند و متعاقب آن از ایجاد تنش بیشتر و ادامه جنگ در سوریه جلوگیری خواهد شد.

این مجله آمریکایی همچنین به دولت بایدن پیشنهاد کرده است در کنار تقویت توانمندی نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه برای مبارزه با داعش، به تقویت ساختار مدیریت خودگردان کردی برای ارائه خدمات بهتر به همه جوامع ساکن در شمال و شمال شرق سوریه کمک کند. نشنال اینترست همچنین تاکید کرده است کردهای سوریه به توسعه اقتصادی بیشتر از توسعه نظامی نیاز دارند. بنابراین، لازم است واشنگتن به تقویت زیرساخت های اقتصادی این منطقه کمک کند.

کد خبر 2763406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha