تعداد ۱۰۰ ایست بازرسی در مرز اقلیم کردستان و ایران ساخته می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ هنگ مرزی عراق ساخت ۱۰۰ ایست بازرسی را در مرزهای اقلیم کردستان و ایران آغاز کرده است. این اقدام بخشی از توافقنامه امنیتی بین دو کشور برای محافظت از مرزها در برابر مشکلات امنیتی و قاچاق است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، سرهنگ «محمد سوکر»، فرمانده هنگ (گارد) مرزی عراق اعلام کرد  طبیعت این مناطق سخت و صعب العبور است و کوهستانهای مرتفعی دارد تعداد ۲۴ ایست بازرسی در مرز ترکیه ایجاد شده است. این اقدامات برای اولین بار انجام می شود، تلاش های زیادی را در مرز تیپ 3 که با ایران است انجام داده‌ایم، یک پایگاه نظامی و سه هنگ ساخته شده و ساخت ایستهای بازرسی آغاز شده است. این عوامل در امر مبارزه با قاچاق به ویژه در مرز سلیمانیه نقش داشته‌اند.

نیروهای مرزی دولت اقلیم کردستان وابسته به وزارت کشور عراق هستند حوزه مسئولیت منطقه یک این نیرو در مرز ترکیه و ایران قرار دارد.

هنگ مرزی منطقه یک در اقلیم کردستان ۱۰۷۶ کیلومتر را پوشش می‌دهد، ۳۲۶ کیلومتر آن با مرز ترکیه است  و ۲۴ ایست بازرسی در آن ایجاد شده است. مرز آن با ایران ۷۵۰ کیلومتر است و ۱۰۰ نقطه از آن برای ساخت ایست بازرسی شناسایی شده و سه تیپ مرزبانی از زاخو تا خانقین را پوشش می‌دهد.

تقویت پاسگاه ها و افزایش نیروهای مرزبانی در مرز اقلیم کردستان و ایران در چارچوب توافقنامه امنیتی عراق و ایران بود که آخرین مهلت اجرایی آن در تاریخ  ۲۰۲۳/۹/۱۵ بود.

سرهنگ دلیر زیباری فرمانده ناحیه یکم مرزبانی  اعلام کرد پشتیبانی لجستیکی فرماندهی منطقه یکم مرزبانی با پرکردن خلأ نیروی انسانی، تامین تجهیزات مهندسی و خودرویی برای ساخت نقاط مرزی انجام شده است. دوربین های حرارتی نیز تهیه شده‌اند تا کنترل نقاط مرزی را افزایش داده است.

در محدوده اختیارات تیپ یکم که مسئولیت مرز ترکیه را بر عهده دارد، چهار هنگ که یکی از آنها تازه تشکیل شده است، از منطقه محافظت می کنند و بیش از ۱۵ دوربین حرارتی نصب شده است.

کد خبر 2763410

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha