آموزش نیروهای کرد سوریه از سوی آمریکا برای مقابله با حملات هوایی ترکیه

سرویس جهان- سه ناظر مسائل کردها ادعا کردند آمریکا در حال آموزش 80 نیروی نظامی وابسته به کردهای سوریه، با استفاده از سیستم ضدهوایی آمریکایی برای مقابله با حملات هوایی ترکیه است.

به گزارش کردپرس، هاوار هبو، خبرنگار و ناظر مسائل کردهای سوریه در صفحه ایکس خود از آموزش 80 تن از نیروهای دموکراتیک سوریه از سوی آمریکا برای مقابله با حملات هوایی ترکیه خبر داد. او منبع خبر خود را نشریه دارنیوز اعلام کرده است.

این فعال رسانه ای ادعا کرده است که ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، اخیرا برای توانمند سازی دفاع هوایی نیروهای دموکراتیک سوریه این برنامه را پیش برده است.

ریبین فخرالدین، فعال رسانه ای مقیم اربیل نیز ادعا کرده است برنامه آموزش 80 تن از نیروهای دموکراتیک سوریه، برای مقابله با حملات هوایی پس از استقرار سیستم دفاع هوایی کوتاه برد آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه اجرا شده است.

هری استپانیان، کارشناس مسائل منطقه هم با وجود این که گفته است این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما این اقدام با هدف مقابله با حملات هوایی گسترده ترکیه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه صورت گرفته است.

او معتقد است احتمال دارد آمریکا بخواهد سیستم دفاع هوایی قدیمی ام 1097 اونجر را در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دهد تا این نیروهای تحت کنترل کردها از آن برای مقابله با حملات هوایی ترکیه استفاده کنند.

نشریه تاپ وار روسیه در مورد این سیستم دفاع هوایی گفته است از این سیستم ها برای مقابله با حملات پهپادهای نظامی استفاده می شود. ترکیه از دو سال پیش بیشتر حملات هوایی خود علیه نیروهای کرد سوریه را با استفاده از پهپادهای نظامی انجام داده است.

هری استپانیان گفته است سیستم دفاع هوایی مذکور از موشک استینگر برای مقابله با اهداف هوایی استفاده می کند که نقش مهمی در جنگ افغانستان در مقابل شوروی داشته است.

کد خبر 2763422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha