جاسوسی فرانسه از اتباع خارجی نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- یکی از اعضای فرانسوی نیروهای کرد سوریه از سازمان امنیت داخلی این کشور به دلیل تلاش جمع آوری اطلاعات از او شکایت کرده است.

به گزارش کردپرس، نشریه امنیتی اینتلیجنس آنلاین از شکایت یکی از اتباع فرانسوی نیروهای کرد سوریه از سازمان اطلاعات داخلی فرانسه به دلیل تلاش این سازمان برای جاسوسی از او خبر داد.

بر اساس گزارش این نشریه امنیتی، سازمان اطلاعات داخلی فرانسه از اتباع فرانسوی یگان های مدافع خلق وابسته به کردهای سوریه که علیه داعش در سوریه مبارزه کرده اند، جاسوسی کرده و تلاش کرده است از اطلاعات جمع آوری شده برای محاکمه آنها هنگام بازگشت به فرانسه استفاده کند.

 بر اساس گزارش رسانه های غربی، از سال 2014 تا 2018 حدود 400 تن از اتباع کشورهای غربی از جمله، آمریکا، کانادا، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و آلمان، برای مقابله با داعش در سوریه، به نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق پیوستند. بیش از 10 تن از این افراد در جنگ با داعش کشته شدند.

نشریه امنیتی اینتلیجنس آنلاین گفته است اتباع فرانسوی عضو یگان های مدافع خلق در کنار نیروهای ویژه ارتش فرانسه که در منطقه تحت کنترل کردهای سوری حضور داشتند، به مبارزه با داعش پیوستند اما هنگام بازگشت به فرانسه، به اتهام دخالت در اقدامات تروریستی محاکمه شده اند.

بر اساس گزارش این نشریه، یکی از اتباع فرانسوی عضو نیروهای کرد سوریه که هنگام بازگشت به فرانسه بازداشت و محاکمه شده، علیه سازمان اطلاعات داخلی فرانسه به اتهام جاسوسی از او شکایت کرده است.

برخی از اتباع خارجی نیروهای کرد سوریه از کشورهای دیگر اروپایی نیز هنگام بازگشت به کشورشان بازداشت و محاکمه شده اند.

برخی کشورها مانند آمریکا و انگلیس درباره علت محاکمه اعضای خارجی نیروهای کرد سوریه گفته اند این افراد با وجود هشدارها، به صورت غیرقانونی وارد منطقه جنگی شده اند. نیروهای نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در قالب ائتلاف مبارزه با داعش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حضور دارند. آمریکا با استقرار 900 نیروی نظامی بیشترین نیرو را در این مناطق مستقر کرده است.

کد خبر 2763442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha