۱۸۵۰۳ بازرسی در راستای تنظیم بازار در کردستان انجام شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در ۸ ماه منتهی به آبان ماه امسال ۱۸ هزار و ۵۰۳ مورد بازرسی در استان شکل گرفته است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان، گفت: قیمت کالاهای اساسی در جلسات تنظیم بازار رصد می شود و اگر در مورد افزایش قیمت موردی دیده شود کارگروه تنظیم بازار قیمت ها و موارد کمبود کالاها را رصد و پیگیری می کند.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های این کارگروه در راستای کالاهای اساسی در ۴ ماهه پایان سال طرح ذخیره سازی کالاهای اساسی و طرح ذخیره سازی میوه و مرکبات ایام پاییزی را در استان داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به طرح نظارتی ایام پایان سال، اظهار کرد: امسال در ابتدای سال تفاهمنامه همکاری با سازمان بازرسی، سازمان صنعت معدن تجارت و سازمان جهاد کشاورزی منعقد و جلسات کمیسیون های هماهنگی تعزیرات نیز برگزار شد تا هماهنگی بیشتر بین دستگاه های ناظر بر بازار انجام شود.

خلیقی از اجرای طرح برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم برای ایام پایان سال خبر داد و ادامه داد: نمایشگاه های ماه رمضان، نمایشگاه بازگشایی مدارس با محوریت اتاق اصناف برگزار شده است و برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا نیز با همکاری فرمانداری ها و با محوریت اتاق اصناف برپا می شود.

وی در زمینه واحدهای تولیدی بخش صنعتی، یادآور شد: در زمینه لاستیک کردستان یکی از واحدهای تولید لاستیک در کشور لاستیک بارز استان است و در سامانه صمت، لاستیک به وفور به متقاضیان داده شد که با اولویت استان به استان های همجوار نیز لاستیک تحویل داده شده است و در این راستا ۹ هزار و ۹۸۸ خودرو در استان کردستان، لاستیک با قیمت مصوبه دولتی دریافت کرده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: میانگین خروج محصول تولیدی در هر ماه ۴۱۱ هزار و ۲۳۰ حلقه معادل ۱۳ هزار و ۲۶۵ حلقه روزانه که توسط لاستیک بارز تولید می شود و تحویل عاملین فروش کشور می شود.

خلیقی گفت: به طور میانگین ۱۵۰ هزار حلقه به شرکت های خودروساز و ۵۰ هزار حلقه لاستیک نیز به صورت اینترنتی به فروش می رسد.

وی به اقدامات کارگروه تنظیم بازار پرداخت و اظهار کرد: کمبود گوشت در استان بررسی شده و جلساتی در این راستا برگزار شد که برنامه ریزی برای حذف واسطه ها انجام می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در هشت ماه اول امسال ۱۸ هزار و ۵۰۳ مورد بازرسی در استان شکل گرفته است که در سامانه سیمبا ثبت شده است.

خلیقی ادامه داد: تعداد پرونده های تشکیل شده یک هزار و ۸۳۵ مورد بوده که ۲ هزار و ۱۷ تخلف با ارزش ۲۹۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی یادآور شد: گشت های مشترک در استان کردستان با همکاری تعزیرات، سمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف انجام می گیرد.

کد خبر 2763490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha