سرمایه گذاری ۳۰۴ میلیارد تومانی برای توسعه شبکه ارتباطات سیار در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۰۴ میلیارد تومان برای توسعه شبکه ارتباطات سیار در استان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت با اشاره به اینکه اپراتور همراه اول مخابرات به عنوان اولین و بزرگترین شبکه ارتباطات سیار به مشتریان این حوزه خدمات متنوعی ارائه می دهد، گفت: ارتقا سطح کیفی، ارائه بسته ها و سرویس های متنوع تلفن همراه از استراتژی های منطقه است.

وی اظهار کرد: در راستای توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار در استان با سرمایه گذاری ۳۰۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پروژه های قابل توجهی در سال جاری محقق شده اند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به پروژه ارتقای تکنولوژی ۵۰ سایت موبایل (ارتقای تکنولوژی اینترنت موبایل از نسل دوم و سوم به نسل چهارم) در نقاط شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان بانه یک سایت، شهرستان بیجار ۴ سایت، شهرستان دهگلان ۶ سایت، شهرستان دیواندره ۵ سایت، شهرستان های مریوان و سروآباد ۸ سایت، شهرستان سقز ۷ سایت، شهرستان سنندج ۱۲ سایت، شهرستان قروه ۲ سایت و در شهرستان کامیاران ۵ سایت به تکنولوژی ۴G ارتقا یافته است.

حکمت ادامه داد: احداث ۴ سایت جدید فول تکنولوژی موبایل، در روستاهای آساوله و میانه از توابع شهرستان سنندج، سایت رشه ده در شهرستان مریوان و سایت یوزیدر در شهرستان کامیاران از دیگر پروژه های اجرا شده مخابرات منطقه در سال جاری است.

وی یادآور شد: ۳۳ باند TD-LTE (باند ۳۵۰۰ و پهنای باند بالاتر از ۴G) در نقاط شهری استان نصب و راه اندازی شده است که ارتقا اینترنت همراه و امکان ارسال سریع تر پیام از طریق VOICE و DATA را برای مشتریان فراهم کرده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: این اقدام با نصب تجهیزات لازم بر روی نه سایت در شهر سنندج، ۲ سایت در شهر سقز، ۷ سایت در شهر بانه و ۱۵ سایت در شهر مریوان صورت گرفته است.

حکمت توسعه پروژه های شبکه ارتباطات سیار بر اساس آخرین تکنولوژی موجود در دنیا را از اولویت های کاری در منطقه اعلام کرد و گفت: نصب و راه اندازی تکنولوژی ۵G در ۹ سایت شهری استان از برنامه های آتی مخابرات است که در حال حاضر در شهر سنندج ۲ سایت و در شهر مریوان نیز ۲ سایت به تکنولوژی ۵G تجهیز شده اند.

کد خبر 2763527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha