منتخبین هفته کتاب سال ۱۴۰۲ در ایلام تجلیل شدند

سرویس ایلام - آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان ایلام با حضور مسئولان ارشد استان و معرفی و تقدیر از برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخانه های عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این مراسم بیان کرد: آینده را ما با خواندن کتاب تعیین می کنیم. باید توجه داشت هر چه اندیشه و آگاهی ما کامل‌تر باشد قطعاً در مراحل مختلف زندگی چه برای خود و چه برای آینده کشور موفقیت‌های موثری را خواهیم داشت.

سمیه حیدری خاطرنشان کرد: در استان ایلام ۵۶ باب کتابخانه فعال وجود دارد که بیش از ۳۵ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند. در کتابخانه‌های عمومی استان بیشترین اعضاء را قشر نوجوانان تشکیل می دهند مابقی اعضاء بیش از ۱۰ هزار از قشر جوان، حدود ۷ نفر قشر کودک و بیش از چهار هزار نفر قشر بزرگسالان هستند.

وی افزود: در دولت سیزدهم مجموعه کتابخانه‌های عمومی از توجه خوبی برخوردار شده است و در دو سال گذشته اعتباراتی جهت تجهیز، بازسازی و ساخت کتابخانه‌ها در مناطق مختلف استان جذب شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه های عمومی در مناطق محروم در دستور کار گرفته است، اظهار کرد: امسال ۲ باب کتابخانه در مناطق روستایی مهران، چرداول و یک باب کتابخانه سیار در استان راه اندازی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این مراسم عنوان کرد: کتاب هدایت گر انسان است و بر همین اساس توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه ضروری است.

محمدسبحان حسنی با اشاره به اینکه کتابخوانی اثرات زیادی بر روح و جسم انسان دارد، افزود: یکی از اولویت‌های فرهنگی در استان بحث توسعه زیرساخت‌های کتابخانه های عمومی در استان است.

وی گفت: فعالیت های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان ایلام صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

کد خبر 2763529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha