رسالت اصلی کمیته امداد کمک به خودکفایی محرومان است

استاندار کردستان گفت: وظیفه خطیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک به خودکفایی محرومان و مددجویان در جامعه است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان و تجلیل از یاوران اشتغال کمیته امداد کردستان، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال های اخیر در زمینه ایجاد اشتغال نیازمندان جامعه، الگوی بسیار خوبی برای دولت ها بوده است.

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه ایجاد اشتغال پایدار، راهبری شغلی و حمایت از جوانان بسیار موفق عمل کرده و گام های خوبی برداشته است.

استاندار کردستان افزود: نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان فعالیت های خوبی انجام داده و قطعا این اقدامات با همکاری مسئولان و دستگاه های اجرایی با این نهاد به نتیجه رسیده است.

زارعی کوشا ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعهد ۳۳ هزار اشتغال را داشتیم که حدود ۴۴ هزار شغل ایجاد شد و امسال نیز ۲۲ هزار شغل تعهد شده که تاکنون ۷۵ درصد آن محقق شده است.

وی یادآور شد: تمرکز اشتغال فارغ التحصیلان یکی از اولویت های دولت در سال جاری است که بیشترین تعداد بیکاران در جامعه را شکل داده و در گذشته تسهیلات به این افراد پرداخت نشده است.

استاندار کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه استخدام دولتی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود ندارد، سعی می شود با حمایت از شرکت های دانش بنیان و شرکت های سرمایه گذاری، زمینه اشتغال این افراد را فراهم کرد.

زارعی کوشا گفت: ۲ هزار میلیارد تومان در سال جاری از محل تبصره ۱۸ تسهیلات از طریق بانک های استان به طرح های اشتغالزایی پرداخت شده و یا در حال پرداخت است که بخشی از آن به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

کد خبر 2763557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha