کارزار جدید رسانه ای در واشنگتن برای خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- در سه ماه اخیر، حداقل سه نشریه سیاسی معروف در آمریکا مقالاتی را در نقد ادامه حضور نیروهای این کشور در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه منتشر کرده اند.

به گزارش کردپرس، نشریه هیل، وابسته به کنگره، مجله نشنال اینترست و موسسه رسانه ای رئال کلیر دیفنس که به درخواست وزارت دفاع آمریکا تاسیس شده، در ماههای اخیر مقالاتی در انتقاد از نحوه حضور آمریکا در سوریه و عدم نیاز به ادامه ماموریت آنها در این کشور منتشر کرده اند.

نشریه رئال کلیر دیفنس در مقاله امروز خود با عنوان« زمان خروج نیروهای آمریکا از سوریه فرار رسیده »، از حملات بی سابقه به مقرهای نیروهای آمریکا در سوریه و عراق، همزمان با جنگ اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان ابراز نگرانی کرده است.

این نشریه با اشاره به این که آمریکا 900 نیروی نظامی را در سوریه بویژه منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مستقر کرده، حضور این تعداد نیرو با ماموریت محول شده به آنها را متناسب ندانسته و معتقد است آمریکا باید خیلی وقت پیش نیروهایش را از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خارج می کرد.

این نشریه با ادعای این که خلافت داعش سقوط کرده، بر این باور است اکنون، به جای آمریکا، نیروهای کرد سوریه و نیروهای ترکیه می توانند در مبارزه با داعش نقش ایفا کنند. بنابراین، نیازی به ادامه حضور آمریکا در سوریه نیست.

مجله سیاسی نشنال اینترست آمریکا نیز در گزارش ماه گذشته خود وضعیت کنونی نیروهای آمریکا در سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را مبهم توصیف کرد. این نشریه تاکید کرده است آمریکا نه تنها با داعش در سوریه در تقابل است بلکه با همه بازیگرانی که مخالف کنترل کردها بر بخشی از سوریه هستند، وارد تقابل شده است.

 نشنال اینترست معتقد است ماموریت آمریکا در سوریه که مبارزه با داعش بود، به اتمام رسیده است و اگر بیش از این بخواهد در این کشور حضور داشته باشد با بازیگرانی روبرو خواهد شد که نه تنها مخالف حضور آمریکا در این کشور هستند بلکه با کنترل کردها بر شمال و شمال شرق سوریه مخالف هستند. بنابراین، آمریکا ممکن است با حملات بیشتری از طرف بازیگران خارجی و داخلی در سوریه روبرو شود.

این مجله تاکید کرده است آمریکا از حضور در سوریه هیج نفعی نمی برد. بنابراین، بهتر است هرچه زودتر نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

نشریه هیل آمریکا نیز با وجود این که در مقالاتی حضور آمریکا در سوریه را عامل به تاخیر انداختن عملیات بزرگ نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه دانسته اما هشدار داده است عملکرد آمریکا در سوریه قابل دفاع نیست. این نشریه در یک مقاله تاکید کرده است که کردهای سوریه، در نهایت می توانند با دولت مرکزی سوریه تعامل کنند و این مسئله با اهداف آمریکا از حضور در سوریه متناقض است.

 این نشریه وابسته به کنگره و سنای آمریکا، در مقاله سه ماه پیش خود نیز ترکیه را مهم ترین متحد آمریکا در منطقه دانسته و بر لزوم توجه بیشتر به خواسته های ترکیه بویژه در ارتباط با کردهای سوریه که ترکیه آنها را تروریست می خواند، تاکید کرده بود.

با این حال، نشریه هیل در مقاملات خود تاکید کرده است که پیش از خروج آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، اقداماتی در راستای تعیین وضعیت حقوقی کردهای سوریه، ایجاد مانع در مقابل حملات ترکیه به این منطقه و کمک به توسعه اقتصادی این منطقه صورت بگیرد.

کد خبر 2763619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha