برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی از وظایف دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در مرحله اول پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و در مرحله بعدی برخورد با این دسته از جرایم و تخلفات در سطح دستگاه های اجرایی، کاندیداها و آحاد مردم در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان، گفت: سیاست این ستاد، در مرحله اول پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و در مرحله بعدی برخورد با این دسته از جرایم و تخلفات است که در سطح دستگاه های اجرایی، کاندیداها و آحاد مردم اتفاق می افتد.

رییس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم دقت لازم در بررسی صلاحیت کاندیداها در حوزه نظارت تاکید کرد و افزود: این ستاد در کنار دغدغه مشارکت حداکثری در انتخابات، دغدغه اجرای صحیح قانون را نیز باید دنبال کند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: حرکت تمامی مدیران در این حوزه باید بر اساس نقشه راه ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص انتخابات باشد.

وی ادامه داد: در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اشراف اطلاعاتی باید در سطح بسیار بالایی باشد و در صورت تهیه مستندات در خصوص افراد متخلف، دادستان های استان دستورات لازم را در جهت شناسایی و برخورد با این دسته از افراد صادر خواهند کرد.

رییس کل دادگستری استان کردستان همچنین در ادامه بر رصد مستمر و مداوم فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان تاکید کرد.

همچنین در این جلسه مدیران دستگاه های مربوطه به ارائه برنامه های خود در خصوص برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات استان کردستان رسید.

کد خبر 2763623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha