یورش پلیس لندن به انجمن فرهنگی کردها

سرویس جهان- برخی رسانه ای انگلیس از یورش پلیس لندن به انجمن فرهنگی کردها در لندن، دو روز پس از دیدار وزرای دفاع انگلیس و ترکیه خبر دادند.

به گزارش کردپرس، نشریه خبری فریدم نیوز انگلیس از یورش سرزده پلیس لندن به مرکز فرهنگی کردها در لندن خبر داد. این نشریه ادعا کرده است که این اتفاق دو روز پس از دیدار وزرای دفاع انگلیس و ترکیه اتفاق افتاده که در آن بر اهمیت همکاری های دفاعی و امنیتی میان دو کشور تاکید شده است.

بر اساس بخش ثبت شرکتها و موسسات دولت انگلیس، انجمن دموکراتیک کرد که از سوی کردهای مقیم لندن، بویژه کردهای تبعه ترکیه تاسیس شده، یک موسسه فرهنگی ثبت شده است که در زمینه های فرهنگی فعالیت می کند.

نشریه فریدم هاوس با اشاره ه این که یورش پلیس به این مرکز فرهنگی ناگهانی و سرزده صورت گرفته، از بازجویی نیروهای پلیس از شرکت کنندگان در مراسم فرهنگی این مرکز خبر داده است.

 رسانه های انگلیس در ماههای اخیر از فشار بی سابقه دولت انگلیس به فعالان سیاسی و فرهنگی مرتبط با مسئله کردها در این کشور خبر داده اند. پلیس انگلیس برخی شهروندان غیرکرد را نیز مورد بازجویی قرار داده است. ماه گذشته مت برومفیلد، هم-بنیانگذار موسسه مطالعاتی مرکز اطلاعات روژوا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه نیز به محض ورود به انگلیس بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.

دولت انگلیس همچنین تعدادی از داوطلبان انگلیسی را که در نبرد مشترک با کردهای سوریه علیه داعش مشارکت داشته اند بازداشت و بازجویی کرده است.

کد خبر 2763732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha