سرقت جرم اول ایلام / ساخت و ساز در روستاهای استان رها شده است

سرویس ایلام - بازرس کل استان پنجمین نشست کمیسیون علمی تخصصی بازرسی کل ایلام با موضوع بررسی عملکرد دستگاه‌ها و کمیسیون‌های مرتبط با ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد: ساخت و ساز در روستاهای استان رها شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مالک روشنی گفت: موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز یکی از موضوعات مهم و اولویت‌دار و مورد تاکید مسئولان استان است.

وی ضعف عملکرد در دستگاه‌هایی همچون شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی را از عوامل اصلی و مهم در ساخت و سازهای غیر مجاز برشمرد و گفت: اگر در مراحل اولیه و ابتدایی، ناظر ساختمان تغییر در نقشه و اضافه بنا را گزارش دهد و اگر مامورین پلیس ساختمان شهرداری به درستی با این موضوع برخورد کنند، شاید حجم بسیاری از این مشکل کاسته شود.

بازرس کل استان ایلام تاکید کرد: در مناطق روستایی نیز آمار مطلوبی گزارش نمی‌شود و طبق بررسی‌های کارشناسان ما، ساخت و سازها در روستاها نیز تقریباً رها شده است و این موضوع در آینده باعث مشکلات فراوانی برای خدمات دهی به این روستاها خواهد شد.

روشنی خاطرنشان کرد: جرم سرقت که جرم اول استان از لحاظ تعداد پرونده است، وقتی ریشه یابی شود، تعداد زیادی از سرقت ها مربوط به خودرو و محتویات داخل خودروهاست که یکی از دلایل مهم این موضوع نبود پارکینگ و رها شدن ماشین‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌هاست و خود این موضوع در طول روز نیز باعث بی‌نظمی ترافیک و نشان دادن چهره‌ای نامطلوب از شهر می‌شود.

کد خبر 2763792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha