انتقال پیکر ۴ شهید گمنام به کردستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور در روز ۲۶ آذر ماه امسال، پیکر ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان کردستان تشییع و تدفین می شود.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ علی کلوندی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان، گفت: طبق سنوات گذشته امسال نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در روز ۲۶ آذر، پیکر شهدای گمنام در کشور تشییع می شود که امسال ۲۸۰ شهید در کشور تشییع خواهد شد و سهم استان کردستان ۴ شهید است.

وی اظهار کرد: پیکر شهدا روز ۲۵ آذر به ما تحویل داده خواهند شد که مراسم شبی با شهدا را نیز همان شب در مهدیه شهر سنندج برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان افزود: روز ۲۶ آذر این شهدا در شهر سنندج تشییع می شوند که در ۴ شهر سنندج، قروه، بیجار و دهگلان تدفین خواهند شد.

سرهنگ کلوندی ادامه داد: سال گذشته نیز پیکر ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان کردستان تشییع شد که در شهرهای قروه، بیجار، مریوان و سنندج خاکسپاری شدند.

وی هدف از تشییع پیکر شهدا را پاسداشت جایگاه و شأن شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانست و یادآورز شد: تشییع پیکر شهدا تأثیر ماندگاری در نسل جدید خواهد داشت که مردمی برگزار کردن این مراسم و حضور حداکثری آحاد جامعه از جمله اهداف موردنظر ما است.

کد خبر 2763798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha