خواستار مداخله سازمان‌های بین‌المللی جهت رفع محاصره منطقه شهبا هستیم

سرویس سوریه - انجمن اجتماعی عفرین ضمن محکوم کردن محاصره منطقه شهبا توسط نیروهای دولتی دمشق، خواستار جلوگیری سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه از تداوم محاصره و روی دادن بلایای انسانی در این منطقه شد.

به گزارش کردپرس، انجمن اجتماعی عفرین با برگزاری تجمعی در قامشلو محاصره منطقه شهبا توسط نیروهای دولتی دمشق را محکوم کرد و از سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست با مداخله خود به محاصره این منطقه پایان دهند و از بلایای انسانی در شرف وقوع جلوگیری کنند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، نیروهای دولتی دمشق محاصره منطقه شهبا را تشدید کرده و اجازه عبور مواد اولیه و ضروریات زندگی به ویژه سوخت، نیازهای کودکان و مواد غذایی را به این منطقه نمی‌دهند.

به همین دلیل فعالیت تمامی نهادهای خدماتی و عمرانی در این منطقه متوقف شده و مدارس نیز به همین علت تعطیل شده اند و ۱۴۵۰۰ دانش آموز از تحصیل محروم شده‌اند.

در همین رابطه انجمن اجتماعی عفرین منطقه جزیره اقدامات دولت دمشق علیه مردم شهبا را محکوم کرد.

«زریبان حسین» یکی از اعضای این انجمن با حضور اعضای انجمن و آوارگان عفرین در مقابل ساختمان این انجمن در قامشلو بیانیه‌ای را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است که پس از گذشت ۵ سال از تصرف عفرین، اقدامات و جنایات دولت ترکیه و اسکان آوارگان عفرین در اردوگاه‌ها و خانه‌های ویران شده، نیروهای دولتی دمشق نیز محاصره سنگینی را بر آوارگان ساکن در منطقه شهبا تحمیل می‌کنند. نیروهای دولتی دمشق از طریق لشکر چهارم ارتش سوریه اجازه ورود مواد اولیه مانند دارو، آرد، مواد مغذی و سوخت را به منطقه نمی‌دهند.

این انجمن در بیانیه خود اعلام کرد که در ۴ روز گذشته ژنراتورهای برق در حلب و شهبا به دلیل کمبود سوخت به طور کامل متوقف شده‌اند و همزمان دولت ترکیه نیز به حملات خود به این منطقه ادامه می‌دهد.

این انجمن در پایان این بیانیه، حمایت خود را از مردم شهبا اعلام کرد و از سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا فورا وارد عمل شده و به محاصره پایان دهند تا بلایای انسانی در این منطقه روی ندهد.

کد خبر 2763854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha