کشته شدن خبرنگار آناتولی در غزه/دست کم 71 روزنامه نگار کشته شده اند

سرویس ترکیه - منتصر الصواف، خبرنگار تصویری خبرگزاری آناتولی در غزه در حمله هوایی اسرائیل جان خود را از دست داد.

به گزارش کردپرس، منتصر الصواف، خبرنگار تصویری خبرگزاری آناتولی در غزه در حمله هوایی اسرائیل به شدت مجروح شد و با وجود مداخله تیم پزشکی جان خود را از دست داد. به این ترتیب از هفتم اکتبر تا کنون دست کم 71 روزنامه نگار در جنگ غزه جان خود را از دست داده اند.

حسن أصمامه، پسر دایی الصواف در گفتگو با آناتولی گفت: «منتصر الصواف، برادر او مروان و برخی از خویشاوندان او در بمباران اسرائیل در منطقه الدرج در جنوب نوار غزه شهید شده اند.»

سردار قاراگُز رئیس هیات اجرایی و مدیرعامل آناتولی پس از جان باختن منتصر الصواف ضمن اعلام تسلیت از نگرانی این خبرگزاری برای جان خبرنگاران خود در غزه خبر داد.

لازم به ذکر است، ارتش اسرائیل از 7 اکتبر تا کنون علاوه بر غیر نظامیان، به کشتن روزنامه‌نگاران و خانواده‌های آنها در غزه نیز ادامه می‌دهد. 

کشته شدن عبدالله درویش خبرنگار الاقصی

روابط عمومی دولت فلسطین در غزه، روز گذشته از کشته شدن عبدالله درویش فیلمبردار شبکه تلویزیونی الاقصی در پی از سرگیری حملات اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

کشته شدن 71 روزنامه نگار از ابتدای جنگ غزه تا کنون

به این ترتیب، از هفتم اکتبر تاکنون 71 روزنامه‌نگار در حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داده اند.

وقفه بشردوستانه بین اسرائیل و حماس که 24 نوامبر آغاز شده بود، ساعت 8 صبح یکم دسامبر به پایان رسید.

ارتش اسرائیل با ادعای این که حماس آتش بس موقت را «نقض» کرده است از آغاز حملات مجدد به نوار غزه خبر داد.

اسرائیل روز گذشته 200 نقطه را بمباران کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که پس از «وقفه بشردوستانه» به بیش از 200 نقطه در نوار اشغالی غزه حمله کرده است. در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که از ساعت 7 صبح یکم دسامبر حملات زمینی، هوایی و دریایی علیه نوار غزه صورت گرفته است.

در این حملات علاوه بر شمال غزه، نقاطی در جنوب از جمله منطقه خان یونس و رفح نیز هدف قرار گرفته است. بنا بر برخی ادعاهای خبری مکان‌های مورد حمله، اهدافی متعلق به گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس بوده است.

از سوی دیگر، وزارت کشور فلسطین در غزه نیز از آغاز پرواز جنگنده‌های اسرائیل بر فراز این منطقه خبر داد. بر این اساس، ارتش اسرائیل بمباران مناطق مختلف نوار غزه را از سرگرفته است.

کشته شدن 109 نفر در غزه در اولین روز پس از آتش بس

در پی آغاز دوباره حملات شدید ارتش اسرائیل به نوار غزه از صبح روز یکم دسامبر تا غروب این روز دست کم 109 تن در نوار غزه کشته شدند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز گذشته درباره تلفات انسانی حملات دوباره اسرائیل گفت که شمار قربانیان بمباران امروز غزه توسط ارتش اسرائیل به 109 نفر رسیده است.

کد خبر 2763910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha