تظاهرات مردم دوکان در اعتراض به کمبود برق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- روز یکشنبه برخی از شهروندان ساکن دوکان در استان سلیمانیه در اعتراض به کمبود برق تظاهرات کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه NRT، روز یکشنبه مردم شهر دوکان در استان سلیمانیه تظاهرات خود را در اعتراض به کمبود برق آغاز کردند و تقاضای تعمیرات و افزایش مدت زمان های عرضه برق ملی کردند.

روز گذشته یک منبع در کنترل برق اقلیم در گفت و گو با NRT اعلام کرد: «کار نیروگاه های برق متوقف شده است و تنها نیروگاه هایی که برای موصل و دیگر شهرهای عراق برق تولید می کنند فعال هستند».

در همین حال با گذشت دو روز از قطعی عمومی برق، هنوز وضعیت برق دولتی عادی نشده است و تاکنون در برخی از مناطق اقلیم کمتر از چهار ساعت به مردم برق داده می شود.

از طرفی دیگر، اقلیم کردستان نزدیک به یک سوم برق خود را به موصل و چند منطقه دیگر عراق می فروشد و در نظر دارد فروش خود را به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش دهد و هر مگاوات را ۳۲ دلار به بغداد می فروشد، در حالی که به خود شهروندان اقلیم کردستان برق داده نمی شود و در اربیل که پایتخت است روزانه تنها چهار ساعت برق دارند.

سلام قزاز، رئیس سابق اداره برق اقلیم کردستان اعلام کرد: «مشکل برق یک مشکل دولتی است و وزارت برق تنها مسئول آن نیست». افزود: «مشکل برق نشان دهنده شکست دولت است».

در حال حاضر برق دولتی اقلیم کردستان در بدترین وضعیت ممکن است و در چند روز گذشته به دلیل فروش برق به موصل از سوی دولت، برق مرکز دهوک، آمیدی، زاخو، آکری، برده رش و شهر و روستاهای این مناطق برای چند ساعت قطع شد.

کد خبر 2763985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha